192 میلیارد ریال برای بازسازی مناطق سیل‌زده زنجان ابلاغ شد


192 میلیارد ریال برای بازسازی مناطق سیل‌زده زنجان ابلاغ شد

زنجان - ایرنا - 192 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استان زنجان برای جبران خسارت‌های سیل و بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از این حادثه غیرمترقبه به این استان ابلاغ شده است.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان این مطلب افزود: ۱۲۳ میلیارد ریال نیز برای جبران صدمات وارده به تجهیزات راه و شهرسازی، آب و کشاورزی استان ابلاغ شده است.

احمد خداوردی اظهار داشت: این اعتبارات علاوه بر ۱۶۸ میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای است که به خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی ابلاغ شده بود.

وی با اشاره به اصلاح آئین‌نامه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید دولت مبنی بر کاهش تعداد جلسات کارگروه‌ها، تعدادی از کارگروه‌ها با یکدیگر ادغام شده‌اند.

خداوردی اظهار داشت: با این ادغام‌ها وظایف، حذف یا کاهش نمی‌یابد بلکه فقط کارگروه‌ها در یکدیگر ادغام می‌شوند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: چهار کارگروه جدید تشکیل یافته که جلسات آن‌ها از ابتدای مرداد جاری برگزار می‌شود.

نرخ تورم استان زنجان بالای ۳۶ درصد است

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت تورم استان و کشور، گفت: نرخ تورم کشور طی سال‌های ۵۲ تا ۹۷ به غیر از چند سال در بقیه سال‌ها ۲ رقمی و بالای ۵۰ درصد بوده است.

ایرج امینی افزود: میزان نقدینگی کشور نیز طی این مدت از ۷۰ هزار میلیارد تومان به یک هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم استان زنجان در خرداد سال جاری در مناطق شهری ۳۶.۶ و در مناطق روستایی ۳۶.۲ درصد بوده است.

پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری به ریاست استاندار زنجان و با محوریت اصلاح آیین‌نامه این شورا تشکیل شد که هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را نسبت به اصلاح آیین‌نامه و ادغام کارگروه‌ها بیان کردند.

/۶۰۸۵/۹۵۵۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش