جاده های آسیب دیده از سیل گلستان؛ دغدغه مردم و مسوولان


جاده های آسیب دیده از سیل گلستان؛ دغدغه مردم و مسوولان

گرگان - ایرنا - مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با تایید مشکلات مردم برای تردد در جاده های آسیب دیده از سیل استان می گویند: ترمیم این محورها بویژه در حوزه آق قلا و گمیشان دغدغه مسوولان بوده و تلاش می کنیم تا زمستان ترمیم و بهسازی آن را به پایان برسانیم.

مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در این پیوند گفت: تاکنون ۳۲ نقطه برش خورده راه های ارتباطی استان بر اثر سیل، با همت راهداران این اداره کل با انجام آسفالت در چند روز اخیر لکه گیری شده است.

مهدی میقانی امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: عمده لکه گیری مناطق برش خورده در شهرستان های آق قلا، گمیشان و گرگان بوده و برای آن از منابع داخلی اداره کل راهداری چهار میلیارد ریال تامین و هزینه شده است.

وی طول عملیات لکه گیری آسفالت در این مناطق برش خورده را پنج هزار و ۲۰۰ متر اعلام کرد و گفت: اجرای این عملیات به صورت مهندسی و با رعایت ابعاد و طول و عرض آن انجام شد.

به گفته وی ۹۷ نقطه از راه های ارتباطی شهرهای سیل زده آق قلا و گُمیشان که در سیل اخیر برای عبور آب برش خورده بود به طور موقت بازگشایی شده است.

جاده های آسیب دیده از سیل گلستان؛ دغدغه مردم و مسوولان

وی در خصوص وضعیت راه های ارتباطی آسیب دیده از سیل و رانش زمین در سایر مناطق گلستان نیز افزود: اکنون تمامی محورهای ارتباطی آسیب دیده از سیل و رانش زمین، بازگشایی موقت شده و آمد و شد خودروها هم برای دسترسی ساکنان منطقه برقرار است؛ هرچند در مواردی نیاز به ایمن سازی دارد.

وی اضافه کرد: ایمن سازی محور آزادشهر - شاهرود و سایر مناطق خسارت دیده از رانش زمین در گلستان هم به محض تزریق اعتبار ملی، اجرا خواهد شد.

میقانی همچنین از ابلاغ اعتبار بحران برای رفع دائمی راه های مشکلات راه های آسیب دیده از سیل و رانش زمین اخیر در گلستان خبر داد و گفت: این ابلاغیه هفته گذشته به سازمان مرکزی راهداری در تهران ارسال شده و منتظر تخصیص اعتبار توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم.

وی بدون اشاره به رقم اعتبار ابلاغ شده افزود: نحوه تخصیص این اعتبار ملی برای رفع دائمی خسارت سیل و رانش زمین در راه های ارتباطی گلستان سه ساله در نظر گرفته شده که بیشتر رقم تخصیصی آن پیش بینی شده مربوط به سال جاری و به میزان ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

پیش از این معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم به خبرنگار ایرنا گفته بود: راهداری در انتظار ابلاغ اعتبار بحران برای رفع دائمی آسیب‌های بجا مانده از سیل اخیر استان است تا خسارت وارده به راه‌های ارتباطی و ایمن سازی و بازگشایی دائمی آنها با شتاب بیشتری پیگیری و تا زمستان رفع شود.

غلامرضا بیکی افزود: در جریان سیل اخیر گلستان، خسارت اولیه وارده به ۹۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد بود که میزان برآورد اولیه ریالی این خسارت‌ها دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

گفتنی است سوانح رانندگی اخیر در جاده های ناایمن گلستان که به جان باختن و مصدوم شدن چند نفر منجر شد؛ انتقادات مردمی را به دنبال داشت.

باران شدید، طوفان، جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی از روزهای پایانی اسفند ۹۷ در گلستان که بیش از یک ماه پس از سال جدید هم آبگرفتگی ادامه داشت، خسارات مالی سنگینی به بخش‌های مختلف از جمله راه‌های ارتباطی استان وارد کرد و در مجموع جان ۱۱ نفر را هم گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...