کاروانسرای مزینان رفع تصرف شد


کاروانسرای مزینان رفع تصرف شد

سبزوار- ایرنا- کاروانسرای دیرقدمت مزینان واقع در مسیر جاده تاریخی ابریشم که توسط افراد متخلف مورد تصرف واقع شده بود با پیگیری مسئولان میراث فرهنگی در شهرستان داورزن رفع تصرف شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این مکان به عنوان یکی از شاخصترین آثار تاریخی در غرب خراسان رضوی مورد تصرف عدوانی گروهی از افراد متخلف قرار گرفته بود لذا با اقدام قضایی و طی روال قانونی از تصرف سودجویان خارج شد.
محمد عبدالله زاده ثانی افزود: رفع تصرف کاروانسرای تاریخی مزینان در پی پنج ماه پیگیری قضایی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن با رای دادگاه تجدیدنظر به نفع سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت.
وی ادامه داد: هم اینک فرایند مراحل قضایی پرونده رفع تصرف عدوانی کاروانسرای مزینان کامل شده لذا حکم دادگاه تجدیدنظر این پرونده از طریق اجرای احکام دادگستری عملی خواهد شد.
کاروانسرای مزینان معروف به کاروانسرای شاه عباسی با شمارهٔ ۱۶۶۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
شهرستان داورزن واقع در دروازه ورودی غرب خراسان با آثاری قابل اعتنا در حوزه های تاریخی و طبیعی، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و نیز جاده تهران - مشهد که سالانه افزون بر ۲۰ میلیون زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از آن به سوی مشهد رفت و آمد می کنند شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.
داورزن واقع در فاصله ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ مورد آنها تاکنون فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/‌۱۸۵۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید