بازگشت بیش از 5000 هکتار از باغات چای به چرخه تولید


بازگشت بیش از 5000 هکتار از باغات چای به چرخه تولید

رئیس سازمان چای کشور گفت: در سالهای اخیر بیش از 5000 هکتار از باغات چای به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش ایسنا، حبیب جهانساز از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای احیا باغات چای رها شده خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۵۰۰۰ هکتار از باغات چای به چرخه تولید برگشته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار هکتار باغ چای در گیلان و مازندران وجود دارند و ۵۵ هزار چای‌کار در این دو استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: گردش مالی در بخش صنعت چای در کشور سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان است که می‌تواند نقش مؤثری در ایجاد اشتغال و ثبات درآمد روستاییان داشته باشد.

جهانساز افزود: سالانه ۲۰ میلیون دلار عایدات ارزی از درآمد صادرات چای بدون اینکه از ورود چای خارجی جلوگیری شود، نصیب کشور می‌شود و در تلاش هستیم که این میزان افزایش یابد.

رئیس سازمان چای خاطرنشان کرد: در دو استان گیلان و مازندران با ۱۷۰ کارخانه چای‌سازی، ۲۵ درصد نیاز داخلی تولید می‌شود که با حمایت از صنعت چای، می‌توان این میزان را بیشتر کرد.

جهانساز با اشاره به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از چای داخلی گفت: دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را از واردات چای در سال گذشته حذف و آن را وارد بازار نیمایی کرد، از طرفی با تخصیص به موقع اعتبارات رضایتمندی چای‌کاران و صاحبان صنایع چایسازی را فراهم آورد تا سازمان چای بتواند مطالبات چای‌کاران را به موقع پرداخت کند که این کار رقابت بین چای‌کاران و صاحبان صنایع به وجود آورد.

وی تصریح کرد: ایران در زمینه تولید چای با کیفیت داخلی حرف برای گفتن دارد و ۵۰ کارخانه داخلی برند چای کشور هستند و ۳۰ کارخانه چایسازی نیز از استانداردهای ملی در تولید چای برخوردارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت