فعالان اجتماعی دیر خواستار تکمیل بیمارستان و رفع آلایندگی پتروشیمی ها شدند


فعالان اجتماعی دیر خواستار تکمیل بیمارستان و رفع آلایندگی پتروشیمی ها شدند

بوشهر - ایرنا - فعالان اجتماعی دیر روز شنبه در نشست با مسئولان این شهرستان خواستار تکمیل و حل مشکلات بیمارستان امام هادی (ع) و برطرف کردن آلایندگی های شرکت های پتروشیمی مستقر در حریم این شهر شدند.

یکی از فعالان اجتماعی شهر دیر گفت: مردم این شهرستان ۷۵ هزار نفری انتظار دارند تنها بیمارستان این شهرستان که در سال ۱۳۹۶ راه اندازی بخش های مختلف آن تکمیل و به آنان خدمات رسانی کند.

بهرام درویشی افزود: بیمارستان امام هادی (ع) شهر دیر هم اکنون به علت نداشتن تجهیزات لازم و فعال نبودن تعدادی از بخش‌ها انتظارات مردم را برآورده نمی‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین این شهرستان در محاصره صنایع پتروشیمی متانول کاوه، سیراف انرژی و فاتح کیمیا قرار گرفته و زنگ خطری برای سلامتی مردم است که مسئولان محیط زیست باید پاسخگوی نگرانی‌های آنان باشند.

یک فعال زیست محیطی شهرستان دیر گفت: وجود شرکت های پتروشیمی بدون پیوست های زیست محیطی اخطار جدی برای سلامتی مردم است.

محسن خیراندیش افزود: پتروشیمی های فاتح کیمیا، متانول کاوه و سیراف انرژی در مسئولیت های اجتماعی حداقل ها را برای این شهرستان فراهم نکرده اند.

وی گفت: این شرکت ها در حریم قانونی شهر واقع شده‌اند و فعالان زیست محیطی بارها در مکاتبات و جلسات خطر آنها برای سلامتی را به گوش مسئولان رسانده‌اند.

یک فعال اجتماعی شهر دیر معتقد است که بیمارستان امام هادی (ع) دیر باید معین بخش درمان صنعت نفت در منطقه شود تا بتواند برخی از مشکلات درمانی خود را برطرف کند.

کرم ابراهیمی افزود: بیمارستان کنونی دیر به دلیل کمبود امکانات و فعال نبودن بخش‌ها از درمانگاه هم عقب تر است.

وی گفت: نبود پزشک متخصص و تجهیزات لازم، بدهی بیمارستان به موسسه الهادی و فعالیت نبودن برق اضطراری از مشکلات این بیمارستان است.

امام جمعه دیر گفت: کار اصلی و اساسی مردم باید پیگیری شود و برای خدمت رسانی و حل مشکلات آنان باید حریص باشیم.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: بیمارستان دیر در سال ۱۳۹۶ توسط وزیر بهداشت و درمان وقت مورد بهره برداری قرار گرفت که اکنون نواقص و کمبودهایی دارد و باید تکمیل شود

وی اضافه کرد: بدهی به پیمانکار، راه اندازی نشدن برق اضطراری، نبود پانسیون پزشکان و فعال نبودن بخش زنان و زایمان و جراحی از کمبودهای بیمارستان امام هادی (ع) دیر است.

امام جمعه دیر بیان کرد: در آذرماه هر سال زمان تقسیم پزشکان متخصص است که مسئولان برای جذب پزشک متخصص به این بیمارستان توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه باعث خوشحالی است که بیمارستان دیر در سال ۹۶ راه اندازی شد اما موسسه الهادی که حدود ۵۰ میلیارد ریال بستانکار بیمارستان است قرار نیست که برای گرفتن مطالبات خود به بیمارستان فشار وارد کند و منجر به راکد شدن تعدادی از بخش‌های آن شود.

سکینه الماسی افزود: این بیمارستان دارای زیرساخت های لازم درمانی است اما این زیرساخت به دلیل بدهی رها شده است.

وی اعتقاد دارد که بیمارستان دیر باید در یک زمینه تخصصی شود تا بتواند پزشک متخصص و تجهیزات لازم را جذب کند.

الماسی با اشاره به اینکه شهرستان دیر نسبت به شهرستان های دیگر مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: شرکت های پتروشیمی مستقر در این شهرستان باید مجوز سلامت داشته باشند و موجب تخریب محیط زیست نشوند و محیط زیست هم باید پاسخگوی سلامتی مردم باشد.

شهرستان دیر با ۶۴ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

۷۲۰۷/‏۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر