120 دفتر تسهیل‌گری در کشور راه اندازی شده است


120 دفتر تسهیل‌گری در کشور راه اندازی شده است

بوشهر- ایرنا- براساس تاکید رهبر معظم انقلاب برای توجه به پدیده حاشیه نشینی یکی از برنامه های مهم سازمان اجتماعی وزارت کشور تشکیل دفاتر تسهیل‌گری در استان‌هاست که در این ارتباط تاکنون 120 دفتر در 20 استان کشور راه اندازی شده است.

در این ارتباط نخستین دفتر تسهیل‌گری محلات جنوب شهر بوشهر روز شنبه افتتاح شد که مدیرعامل شرکت نقش کلیک در آیین راه اندازی این دفتر گفت: هدف از تشکیل دفاتر تسهیل‌گری بهبود وضعیت بافت فرسوده شهرها، ارتقای سطح زندگی در محله های هدف و بهبود وضعیت اجتماعی این محله هاست.

اردشیر گراوند بیان کرد: تلاش می شود با راه اندازی دفاتر تسهیل‌گری رابطی بین مردم و مسئولان در محله های هدف ایجاد، مطالبات مردم به دولت منعکس و راهی برای تامین زیرساخت‌های ضروری در محله‌ها ایجاد شود.

وی افزود: در زمان حاضر مطالعه حاشیه نشینی در ۱۳۰ شهر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نقش کلیلک ادامه داد: امروز سیستم های دولتی برای ارائه خدمات به مناطق حاشیه نشین در سطح شهرها مقاومت می کنند اما با توجه به اینکه این مناطق تحت هر شرایطی به وجود آمده اند باید خدمات مناسب و در شان آنها ارائه شود.

گراوند یادآور شد: استان بوشهر ۱.۷ برابر جمعیت خود ثروت دارد و باید شرکت‌ها و صنایع مستقر موجود در این استان در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود به مردم در این محله‌ها خدمات ارائه کنند و باید از حضور این شرکت‌ها برای تامین زیرساخت ها استفاده کرد.

گراوند گفت: امروز ۱۴.۵ تا ۱۵ میلیون نفر در حاشیه شهرهای کشور زندگی می کنند و این افراد مردم این کشور و صاحبان این مملکت هستند که باید به آنها خدماتی متناسب شان آنها ارائه شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: برای خدمات رسانی به مردم ساکن در محله های هدف دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه نشین بوشهر و برازجان راه اندازی می شود.

عباس برزگر زاده افزود: دفاتر تسهیلگری ارتباط مردم حاشیه را با دستگاه‌های اجرایی برای برطرف کردن کمبودها، بیشتر و باعث شناخت ظرفیت‌ها و چالش‌های منطقه می شود.

وی تاکید کرد: هرچند هدف ما تشکیل محله های حاشیه نشین نبوده ولی امروز این محله‌ها تشکیل شده و مردمانی درآن مناطق ساکن شدند که نیازمند دریافت خدمات رفاهی هستند.

برزگرزاده گفت: باید تلاش شود این حس تبعیض از بین برود و محله های هدف در مناطق حاشیه نشین را به مرکز استان نزدیک کرد.

وی گفت: براساس بررسی ها بیش از ۷۰ درصد افرادی که درمحله‌های حاشیه نشین استان بوشهر زندگی می کنند غیر بومی و از استان های دیگر به این استان مهاجرت کرده اند.

برزگرزاده یادآور شد: برای خدمات رسانی تاکنون ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای و بهزیستی ویژه این محله‌ها اختصاص یافته که باید هزینه شود.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا