6 میلیارد ریال برای خط کشی جاده های استان مرکزی هزینه شد


6 میلیارد ریال برای خط کشی جاده های استان مرکزی هزینه شد

اراک - ایرنا - 6 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات خط کشی 150 کیلومتر از جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان مرکزی در سال جاری هزینه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: خط کشی این جاده‌ها با هدف افزایش ایمنی تردد، دید کافی در شب، کنترل ترافیک، تسهیل رفت و آمد و کاهش میزان تصادف‌ها و سوانح رانندگی انجام شده است.

«علی زندی فر» ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ عدد علائم اخطاری، انتظامی و مسیر نما نیز با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال با هدف جلوگیری از حوادث احتمالی در جاده‌ها و راهنمایی مسافران در این مدت در جاده‌های استان مرکزی نصب شده است.

وی گفت: تهیه و اجرای علائم اطلاعاتی ۲۰۰ متر مربع از طول راه‌های استان مرکزی با عتباری بالغ بر سه میلیارد ریال، تعمیر ۲۳۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال و تعمیر و نگهداری سه و نیم کیلومتر گاردریل با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال در جاده‌ها از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای افزایش ایمنی راه‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۰ دستگاه چراغ چشمک زن و سامانه روشنایی راه‌های استان در این مدت تعمیر و نگهداری شده و ۳۷ دماغه پرحادثه در جاده‌های استان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال ایمن سازی شده است.

زندی فر از آغاز عملیات اجرایی طرح روشنایی گردنه نقره کمر شهرستان تفرش خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات یک و نیم کیلومتر از جاده پرحادثه نقره کمر به سامانه روشنایی مجهز می‌شود.

وی گفت: روشنایی تقاطع پرحادثه مجد آباد جاده فراهان-آشتیان به طول ۷۰۰ متر در این مدت به بهره برداری رسید و عملیات اجرای طرح ایجاد سامانه روشنایی آزاد راه ساوه-تهران در سه مقطع به طول ۱۸ کیلومتر آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: سامانه روشنایی ۳۰۸ کیلومتر از جاده‌های استان در این مدت تعمیر و نگهداری انجام شد.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

۱۹۵۵/‏۶۰۱۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در