اخبار کوتاه محیط زیست استان اصفهان


اخبار کوتاه محیط زیست استان اصفهان

ایرنا- اصفهان- صدور حکم قضایی برای یک متخلف شکار وصید در نطنز، برگزاری نخستین کارگاه مشارکتی تدوین برنامه زیست بومی CEPA و جلوگیری ازفعالیت سه واحد صنعتی آلاینده در نجف آباد ازمهمترین اخبار زیست محیطی 10 روز گذشته این استان بوده است.

حکم قضایی برای متخلف چرای غیرمجاز دام در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز صادر شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: برای دامدار متخلف چرای غیرمجاز دام در مراتع منطقه حفاظت شده کرکس حکم قضایی صادر شد.

علیرضا غلامی در این باره گفت: یگان حفاظت محیط زیست این اداره در راستای اجرای طرح کنترل ورود و خروج دام و تعادل دام و مرتع در منطقه حفاظت شده کرکس یک مورد پرونده تخلف چرای غیرمجاز دام گزارش که پس از تنظیم شکایت از دامدار مربوطه اقدام و دادگاه با صدور رای با متخلف برخورد کرد.

وی گفت: دادگاه به استناد ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از آیین نامه مالی دولت و مواد ۱۹ ،۳۷ و ۳۸ قانون مجازات اسلامی متخلف را به یک فقره جزای نقدی به مبلغ یکصد میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

نخستین کارگاه مشارکتی گردآوری برنامه زیست بومی CEPA "ارتباطات، آموزش، همکاری و آگاهی افزایی" در اصفهان برگزار شد

روابط عمومی محیط زیست اصفهان اعلام کرد: نخستین کارگاه مشارکتی گردآوری برنامه زیست بومی(CEPA) در روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه به مدت ۲ روز با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه افزایش همکاری ذی‌نفعان در راستای فرهنگ سازی و آگاهی‌بخشی و همچنین حضور گروه‌های دست‌اندرکار برای حفاظت تالاب‌های در معرض خطر و افزایش اثربخشی برنامه‌های مدیریت زیست بومی در کلیه تالاب‌های کشور است.

دومین کارگاه نیز طی روزهای ۲۶ و ۲۷ تیرماه برگزار خواهد شد.

از فعالیت سه واحد صنعتی آلوده‌کننده محیط زیست در شهرستان نجف آباد جلوگیری شد.

محمد محمدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد گفت: از فعالیت دو واحد صنعتی ریخته‌گری غیرمجاز و بدون سیستم فیلتراسیون در بخش ریخته‌گری و یک واحد غیرمجاز سند بلاست آلاینده بدلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و آلوده کردن هوا در این شهرستان جلوگیری شد.

وی گفت: واحدهای یادشده با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست و همکاری نیروی انتظامی و با توجه به شکایات انبوه مردمی، به دستور دادستان شهرستان تعطیل شد.

بر پایه استانداردهای زیست محیطی، تمام صاحبان واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، معدنی، کشاورزی، دامداری و واحدهای خدماتی موظف به رعایت همیشگی کلیه ملاحظات زیست محیطی و استانداردسازی خروجی‌های خود و جلوگیری از هرگونه آلایندگی در این واحدها در صورت ادامه آلودگی محیط، از لحاظ قانونی و قضایی مورد تعقیب قرار می‌گیرند و تا زمان رفع کامل آلایندگی، محل کار آنها پلمب می‌شود.

همزمان با زادروز خجسته امام رضا (ع) و روز ملی محیط بان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان فراخوان مسابقه 《یک خاطره؛ یک عکس》ویژه محیط بانان این استان را برگزار می‌کند

روابط عمومی محیط زیست اصفهان اعلام کرد: محیط‌بانان علاقه مند استان اصفهان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند اثر خود را با ذکر مشخصات کامل شامل: عنوان اثر، زمان و مکان و خاطره عکس مرتبط، نام و نام خانوادگی و درجه محیط بازی با فرمت JPEG و با ابعاد حداقل ۱۰۰۰ در ۱۵۰۰پ پیکسل و کیفیت بالا تا ۲۲ تیرماه امسال به نشانیkhabar.isfahandoe@yahoo.com ارسال کنند.

۶۰۲۲ / ‏ ۸۱۱۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06