مترو تهران برای افزایش ایمنی شهروندان با شهرداری تفاهم نامه امضا کرد


مترو تهران برای افزایش ایمنی شهروندان با شهرداری تفاهم نامه امضا کرد

تهران- ایرنا- شرکت قطار شهری مترو تهران و حومه برای حفظ و صیانت از جان شهروندان در زمان عملیات حفاری و تونل سازی با سامانه مدیریت HSE (سامانه ایمنی، بهداشت و محیط زیست) شهرداری تهران تفاهم نامه مشترک به امضا رساند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از جان شهروندان مهمترین اولویت ما به شمار می‌آید، گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با اجرای دقیق مباحث مربوط به HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در عملیات حفاری و تونل‌سازی آسیبی به هیچ فردی وارد نشود.

علی امام در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سامانه مدیریت HSE شهرداری تهران که با حضور حمید چوبینه، دبیر شورای عالی سامانه مدیریت HSE شهرداری تهران در راستای استقرار اثربخش نظام مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HDE- MS) برگزار شد، گفت: امیدواریم فرایند توسعه نظام بهداشت، ایمنی و محیط زیست در این شرکت با دقت و حسن نظارت بر اجرای صحیح آن انجام پذیرد.

وی با ابراز امیدواری از ثمربخش بودن این همکاری دوجانبه برای طرفین تفاهم‌نامه، بیان داشت: با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات سنگین و عظیم شرکت مترو در زیر زمین و شرایط خاص شهر تهران؛ به‌طور طبیعی رعایت موارد مربوط به HSE از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تا محیط مترو فضایی امن برای شهروندان باشد.

امام با اشاره به سیر تاریخی ساخت مترو در جهان، گفت: از زمان ساخت متروی کلانشهرها از جمله لندن بیش از ۱۶۰ سال می‌گذرد اما روند ساخت و ساز مترو در کشور ما تنها مربوط به چند دهه اخیر است که با تلاش‌های شبانه‌روزی همه دست‌اندرکاران امر؛ امروز شاهدیم متروی تهران با بیش از ۲۲۳ کیلومتر در بیش از ۱۲۰ ایستگاه مشغول خدمات رسانی به مردم است که در همه این اقدامات توجه به سلامت هموطنان در تمامی مراحل ساخت مدنظر ما بوده است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، اجرای رسمی سیستم ایمنی و محیط زیست توسط سامانه HSE شهرداری تهران، منجر به شناسایی دقیق خطرات، ارزیابی و کنترل ریسک‌ها در فرایند ساخت و ساز تونل‌ها و ایستگاه‌های متروخواهد شد.

امام با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری بخشی از ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷ وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، گفت: رعایت بهداشت، ایمنی و مسایل مربوط به محیط زیست ضمن توجه به سلامت، رفاه و آسایش شهروندان، اتفاق خوبی را در شهر رقم خواهد زد.

وی با تاکید بر سیاست‌های شهردار تهران مبنی بر ایجاد نهایت مطلوبیت و آسایش برای شهروندان، تصریح کرد: این امر از وظایف خطیر شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) به شمار می‌آید تا در راستای رضایت مردم گام برداریم به‌طوری که به هیچ فردی در پروژه‌های مربوط به مترو؛ آسیب و صدمه‌ای وارد نشود.

در ادامه این مراسم حمید چوبینه، دبیر شورای عالی سامانه مدیریت HSE شهرداری تهران، گفت: برقراری بستر و زمینه لازم جهت همکاری و هماهنگی فی‌مابین؛ منجر به تحقق اقدامات هوشمندانه در زمینه بهداشت، ایمنی و محیط زیست می‌شود و به همین دلیل در این تفاهم‌نامه، شرایط لازم برای برگزاری مطلوب دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده است تا با ارایه گزارش‌های ماهیانه از روند پیشرفت پروژه به دبیرخانه سامانه مدیریت HSE شهرداری تهران، شبکه امن مترو را داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت استقرار سامانه مدیریت HSE در مناطق ۲۲ گانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران، گفت: تاکیدات مدیریت شهری به این امر؛ نشان‌دهنده درایت و هوشمندی است و خرسندیم که در این راستا نیز شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گام برداشته تا با ایجاد ساختار یکپارچه بهداشت، ایمنی و محیط زیست و ساماندهی آن؛ سلامت جان شهروندان تضمین شود.

در حال حاضر مترو تهران و حومه با ۲۲۳ کیلومتر در ۷ خط با ۱۲۰ ایستگاه فعال است.

تهرام/‌۷۲۴۳/‌/‌۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟