حضور غلامرضا امامی در پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده»


حضور غلامرضا امامی در پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده»

نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» در سیزدهمین شب پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» میزبان غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان می‌شود.

حضور غلامرضا امامی در پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» حضور غلامرضا امامی در پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده»
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» که همزمان با اجرای نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزار می‌شود از برنامه‌هایی است که تلاش می‌کند نویسندگان و فعالان حوزه کودک و نوجوان را بیش از پیش به جامعه معرفی کرده و امکان دیدارشان را با مخاطبان فراهم کند.

نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» در سیزدهمین شب پویش «یک شب، یک نمایش، یک نویسنده» میزبان غلامرضا امامی، می‌شود. غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم کودک و نوجوان است که تا به حال بیش از 70 اثر تالیفی و ترجمه در کارنامه‌اش دارد. از آن‌ جمله می‌توان به «آبی کوچولو، زرد کوچولو»، «بامزه در فارسی»، «لبخند بی لهجه»، «راز قلعه»، «سفر کک و مک»، «سال پرکار»، «تخم مرغ عجیب» و «پندهای ناشنیده» اشاره کرد.

نخستین اجرای نمایش «عمویِ عجیبِ بزرگِ کوچیکِ من» به کارگردانی ناصر آویژه و نویسندگی گیتا داودی روز دهم تیر 1398 بود که با بزرگداشت رضی هیرمندی مترجم باسابقه و شناخته شده آثار شل سیلور استاین و نویسنده فقیدِ ادبیات کودک و نوجوان همراه بود. در همین شب، نویسندگان، مترجمان و پژوهش‌گرانی همچون احمد پوری، فرهاد حسن‌زاده، محبوبه نجف‌خانی، شیدا رنجبر، مهدی حجوانی، نوید سیدعلی‌اکبر، غلامرضا عمرانی، جواد محمدی، سحر سلطانی و معصومه نفیسی و همچنین مجید قناد کارگردان و بازیگر برنامه‌های تلویزیونی، این نمایش را تماشا کردند.

محمود برآبادی، محمدرضا شمس، محمدرضا یوسفی، عباس جهانگیریان و مهدی حجوانی از دیگر نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان هستند که تا به‌حال در این برنامه حضور داشته‌اند.

قصه این نمایش ماجرای کتابخانه‌ای است که از سوی خانمی اداره می‌شود که معتقد است قصه‌ها و کتاب‌ها می‌توانند تاثیر خوب و جادویی داشته باشند و با ورود دختر کوچکی به نام سارا که مدتی است به دلیل مسایل پیش آمده در زندگی‌اش غمگین و تنهاست، ماجراهای عجیبی شکل می‌گیرد.

نمایش «عموی عجیب بزرگ کوچیک من» با الهام از کتاب «مجموعه قصه‌های شل سیلوراستاین» از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی گروه نمایشی «بازی‌سازان» تولید شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند دوشنبه 24 تیرماه 1398 ساعت 18:30 به مرکز تئاتر کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب، پارک لاله، سالن بوستان مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس