به گزارش افکارنیوز،

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تعدادی از مشاوران خود گفته است که قصد دارد «دن کوتس» رئیس دستگاه اطلاعات ملی این کشور را از سمت خود برکنار کند.

یک مقام ارشد کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد گفت‌وگوهایی در خصوص اخراج دن کوتس انجام شده است؛ اما به صورت دقیق مشخص نیست رئیس جمهور آمریکا چه زمانی چنین تصمیمی خواهد گرفت.

یک منبع دولتی دیگر که در خصوص این مسئله با دونالد ترامپ مصاحبه کرده بود، اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا به او گفته است: زمان تغییر فرا رسیده است. دن یک انسان فوق العاده است، اما رئیس جمهور دیگر به حرف‌های او گوش نمی‌دهد.

اخبار بین الملل- رئیس دستگاه اطلاعات ملی آمریکا پیشتر چندین بار خشم دونالد ترامپ را برانگیخته است. وی سال گذشته میلادی در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» از رابطه دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انتقاد کرد که همین مسئله باعث عصبانیت ترامپ شد.

دن کوتس همچنین در ماه ژانویه در مجلس سنا اعلام کرد بعید است کره شمالی از سلاح‌های هسته‌ای اش دست بکشد. این اظهارات کوتس با آنچه رئیس جمهور آمریکا به زبان آورده بود، کاملا مغایرت داشت.

دونالد ترامپ به تعدادی از مشاوران خود گفته است که احتمالا «فرد فلیتز» را که به عنوان رئیس دفتر سابق جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا خدمت کرده است، به عنوان جایگزین «دن کوتس» انتخاب کند. فلیتز پیشتر تحلیلگر سازمان سیا و از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان بوده است.

دن کوتس که پیشتر سناتور ایندیانا در سنای آمریکا بود، حدود دو سال پیش به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات ملی آمریکا انتخاب شد.