اندرزگاه و مجتمع آموزشی زندان مرکزی سنندج به بهره برداری رسید


اندرزگاه و مجتمع آموزشی زندان مرکزی سنندج به بهره برداری رسید

سنندج - ایرنا - اندرزگاه جدید و مجتمع آموزشی، فرهنگی و هنری زندان مرکزی سنندج روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، رئیس کل دادگستری و برخی مقامات قضایی کردستان به بهره برداری رسید.

طی مراسمی با حضور آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان و محمدرضا مترقب رئیس کل دادگستری استان و مدیرکل و مسئولین زندان‌های استان، اندرزگاه جدید و همچنین مجتمع آموزشی، فرهنگی و هنری زندان مرکزی سنندج افتتاح و به بهره برداری رسید.

آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان و عضو مجلس خبرگان رهبری در آئین افتتاح این مجموعه، ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران ساخت این مرکز گفت: در خصوص افرادی که در جامعه به هر دلیلی مرتکب جرم و روانه زندان شده‌اند این وظیفه انسانی و اسلامی ما است که آنها را به مسیر صحیح زندگی باز گردانیم.

وی با اشاره به آیه ۳۲ از سوره مائده اظهار داشت: باز گرداندن افراد به زندگی سعادتمندانه آنچنان با اهمیت شمرده می‌شود که حتی خداوند متعال در آیاتی از قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره کرده است که در این راستا زندانبانان نیز با اجرای دقیق رسالت خود می‌توانند مجری خوبی برای جاری ساختن دستورات الهی در جامعه باشند.

آیت الله حسینی شاهرودی با تاکید بر اصلاح فکری و مهارتی مددجویان در مدت زمان تحمل حبس افزود: با توجه به افزوده شدن فضاهای جدید فرهنگی و آموزشی به زندان مرکزی سنندج می‌توان گفت که شرایطی فراهم گردیده که زندانیان می‌توانند هم از نظر فکری و هم از نظر مهارتی ارتقا پیدا کرده و به این ترتیب پس از آزادی از زندان برای خود و جامعه مفید واقع شوند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تلاش در جهت کاهش ورودی‌های زندان‌ها و همچنین عدم بازگشت مجدد به زندان را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: با توجه به تغییرات مثبتی که در قانون مجازات اسلامی در حال صورت گرفتن است قطعاً در آینده شاهد کاهش ورودی به زندان‌ها خواهیم بود که این مهم تبعات بسیار مثبتی برای جامعه در بر خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این آئین افزودن این فضاها به زندان را موجب ارتقای سطح معنوی و علمی مددجویان دانست و افزود: بهبود امکانات و فضای فیزیکی زندان ضمن ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی تاثیرپذیری مددجویان از آموزش‌ها را دوچندان خواهد کرد.

محمدرضا مترقب ساخت مجموعه آموزشی، فرهنگی و هنری در زندان مرکزی سنندج را مصداق عملی سخن بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند، زندان‌ها را به دانشگاه تبدیل کنید، دانست و افزود: بسیار خوشحالیم که امروز و در استان کردستان شاهد تحقق فرمایشات حضرت امام (ره) در حوزه زندانبانی اسلامی هستیم.

مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این مراسم با ارائه گزارشی مختصر از روند ساخت اندرزگاه و مجتمع آموزشی، فرهنگی و هنری زندان سنندج، مدت زمان ساخت این پروژه را حدود ۲ سال اعلام کرد و گفت: این مجموعه به مساحت ۲ هزار و ۲۲۰ مترمربع شامل فضای خوابگاهی، نمازخانه، کلاس‌های آموزشی، کتابخانه، بخش روان درمانی و روان شناختی و صدا و سیمای زندان است.

اسحاق ابراهیمی فضای جدید خوابگاهی زندان مرکزی سنندج را یک هزار و ۲۰۰ مترمربع دانست و افزود: ظرفیت این خوابگاه‌ها بیش از ۲۵۰ نفر است که هر کدام از آنها دارای امکانات رفاهی مجزا از جمله حمام و سرویس بهداشتی، کتابخانه، هواخوری، امکانات و تجهیزات ورزشی است.

وی تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه جدید زندان مرکزی سنندج را بیش از هفت هزار جلد اعلام و اضافه کرد: فضای اختصاص داده شده به این مجموعه ۱۰۰ مترمربع مشتمل بر مخزن کتابخانه و سالن مطالعه با ظرفیت ۴۰ نفر است.

ابراهیمی همچنین از فراهم شدن امکان شرکت همزمان ۱۵۰ نفر از مددجویان در کلاس‌های آموزش‌های رسمی و غیررسمی خبر داد و گفت: با افزوده شدن فضای آموزشی جدید هیچ‌گونه محدودیتی در شرکت دادن مددجویان در کلاس‌های آموزشی مختلف از جمله سوادآموزی، دوره‌های اول و دوم متوسطه و مهارت‌های اساسی زندگی را نخواهیم داشت و این خود گام مهمی در جهت توسعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان است.

مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به اینکه از دیگر فضاهای فرهنگی اضافه شده به زندان طی این ساخت و سازها نمازخانه و صدا وسیمای زندان است، اظهار داشت: در حال حاضر نمازخانه زندان ظرفیت پذیرش بیش از ۲۷۵ نمازگزار را دارد و صدا و سیمای زندان نیز شامل استودیوی تلویزیونی، استودیوی رادیویی، پلاتو (بلاک باکس) برای اجرای فعالیت‌های تئاتر است که در نوع خود و به گفته کارشناسان این حوزه در استان کردستان بی نظیر است.

۶۱۰۸/‌۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی