9 برنامه اجتماعی- فرهنگی بهزیستی در بافق آغاز شد


9 برنامه اجتماعی- فرهنگی بهزیستی در بافق آغاز شد

یزد - ایرنا - رئیس بهزیستی بافق گفت: همزمان با سی و نهمین سال تشکیل این نهاد در کشور، اجرای 9 برنامه ویژه این هفته در شهرستان آغاز شد.

دکتر محسن خوش گذران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک هفته بهزیستی اظهار داشت: امسال گرامیداشت این هفته از ۲۲ لغایت ۲۸ تیرماه با شعار «به زیستن در گام دوم؛ شفافیت، توانمندسازی، ارتقا سلامت اجتماعی» در نظر گرفته شده و در همین راستا ۹ برنامه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی در قالب افتتاح، فعالیت‌های مراکز و مؤسسات تحت نظارت، برگزاری نشستهای آموزشی در نظر گرفته شده و در حال اجراست.
وی در خصوص پروژه افتتاحی بهزیستی در این هفته افزود: با توجه به اهمیت رونق تولید و خودکفایی و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی، در این هفته شاهد افتتاح کارگاه قالیبافی مؤسسه خیریه جامعه معلولین شهرستان هستیم.
این مسئول بیان کرد: مؤسسه خیریه جامعه معلولین علاوه بر ایجاد ۲مورد مشاغل خانگی در زمینه صنایع دستی، توانسته با همکاری شرکت سهامی فرش ایران گام مؤثری در راستای اشتغالزایی بیش از ۶ نفر در زمینه قالیبافی بردارد که با ارائه تسهیلات و حمایت‌های شایسته از سوی مسئولین شهرستان و استان شاهد گسترش این فعالیت‌ها خواهیم بود.
وی افزود: بازدید از مشاغل خانگی جامعه هدف، بازدید عموم از مراکز و مؤسسات، ارائه خدمات رایگان توانبخشی به جامعه هدف توسط مرکز توانبخشی روزانه امام حسن مجتبی (علیه السلام)، برگزاری کارگاه آموزشی مشاوره ازدواج برای مشاورین، برگزاری جشن بهتر زیستن در مهد کودک ارسلان، بازدید هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان از مؤسسه خیریه جامعه معلولین، برگزاری جلسه کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان، دیدار مسئولین با جامعه هدف بهزیستی از دیگر برنامه‌ها در این هفته خواهد بود.
خوشگذران بیان کرد: با توجه به فراگیر بودن فعالیت‌های بهزیستی در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری، پشتیبانی و مشارکت؛ حمایت مردم و مسئولین برای محقق شدن بهتر زیستن در گام دوم بیانات مقام معظم رهبری، لازم و ضروری است.

حدود ۹۰۰ مدد جو تحت پوشش بهزیستی شهرستان بافق هستند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/‏‬ ۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود