30 مرداد، آغاز اکران آثار جشنواره بین المللی فیلم کودک در البرز


30 مرداد، آغاز اکران آثار  جشنواره بین المللی فیلم کودک در البرز

کرج - ایرنا - آثار هنری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با هماهنگی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری و بنیاد سینمایی فارابی، از ٣٠ مرداد تا ششم شهریور 1398 در استان البرز اکران می شود.

معاون هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان ۲۸ مرداد ماه در اصفهان آغاز می‌شود و با اعلام آمادگی مدیریت پردیس سینمایی اکو مال کرج، فیلم‌های جشنواره با ۲ روز تأخیر در یکی از سالن‌های این پردیس روی پرده می‌رود.

سارا بهراد افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در استان البرز به خصوص در سطوح کشوری و بین المللی فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری استان است که باید به شکل مطلوب از آن استفاده شود.

وی از تشکیل نخستین نشست هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط برای اکران هر چه بهتر فیلم‌های جشنواره بین المللی فیلم کودک در استان البرز خبر داد و اظهار داشت: این نشست با حضور نمایندگان و کارشناسان فرهنگی هنری ادارات و دستگاه‌های مرتبط از جمله بهزیستی، آموزش وپرورش، صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه تاکنون اسامی فیلم‌های جشنواره برای اکران در استان اعلام نشده است، خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود نوبت‌های رایگان تماشای فیلم‌ها برای کودکان کار و زیر پوشش بهزیستی البرز در نظر گرفته شود.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ با شرکت نمایندگانی از ۴۴ کشور در ۲ بخش «ملی» و «بین المللی» در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌الملل، زمینه‌سازی برای توسعۀ پایدار و متوازن سینمای کودک و نوجوان، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، تلاش برای ارتقا کیفی و گسترش ضریب نفوذ سینمای کودک و نوجوان از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و بازیابی سرمایه‌های انسانی و فرهنگی و صاحب‌نظران و همۀ ارکان زنجیرۀ تولید، عرضه و ترویج صنایع فرهنگی از اهداف این جشنواره است.

جشنواره در بخش‌های مسابقه سینمای بین الملل، مسابقه سینمای ایران، جایزۀ سیفژ، جایزه هیات داوران کودک و نوجوان بین الملل، جایزه شهید بهنام محمدی، جایزه ویژه زاون قوکاسیان، جایزه هیأت داوری کودکان و نوجوانان ایران و نمایش‌های ویژه برگزار می‌شود.

در بخش جایزه شهید بهنام محمدی تندیس زرین اولین شهید نوجوان دوران دفاع مقدس به تهیه کننده یا کارگردان یک فیلم که با مضامین ایثار، دفاع مقدس، مقاومت و ارزش‌های اسلامی تولید شده باشد، اهدا خواهد شد.

در بخش جایزه ویژه زاون قوکاسیان یک گروه داوری متشکل از منتقدان، فعالان فرهنگی و هنری و سینماگران اصفهان که از سوی دفتر جشنواره در استان برگزیده خواهند شد، به بهترین فیلم در بخش سینمای ایران، این جایزه را اهدا می‌کنند.

جایزه اصلی سازمان سیفژ (سازمان بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان) نیز به تشخیص هیأت داوران، به کارگردان و یا تهیه کننده بهترین فیلم بلند جشنواره اهدا خواهد شد.

همچنین هیأت داوران یک دیپلم افتخار نیز به یک فیلم کوتاه یا پویانمایی کوتاه اهدا می‌کند.

در این دوره آثار مورد توجه مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسئولیت پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.

۷۵۳۲ / ‏‬ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر