اتخاذ جرایم قضایی برای جلوگیری از صید با شوک برقی


اتخاذ جرایم قضایی برای جلوگیری از صید با شوک برقی

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: جرایم قضایی برای جلوگیری از صید با شوک برقی در حال اتخاذ است.

غلامرضا افتخاری نسب در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص موضوع صید با شوک الکتریکی اظهار کرد: صید با شوک برقی از روش‌های مخرب در تالاب‌ها است که جلوگیری از این اقدام و محافظت از محیط زیست و تالاب‌ها به عهده سازمان محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه صید با شوک برقی آثار مخربی را به دنبال دارد، افزود: در این زمینه چندین مرتبه با اداره محیط زیست استان مکاتباتی انجام داده‌ایم و قرار شده است تا این موضوع در شورای تأمین استان مطرح شود و اداره کل شیلات استان نیز از یگان حفاظتی دریایی خود برای مبارزه با این کار کمک بگیرد.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان تصریح کرد: استفاده از صید با شوک برقی در مواقعی که ماهی در برخی از مناطق کم است، به منظور امرار معاش صورت می‌گیرد اما در تلاش هستیم تا این موضوع را پیگیری کنیم و مانع اجرای چنین روشی برای صید ماهیان شویم.

افتخاری نسب ادامه داد: در این زمینه با توجه به اهمیت حفظ ذخایر آبزیان در تالاب‌ها مصوب شده است تا به قایق‌های موتوردار مجوزی برای صید داده نشود زیرا راه برقدار کردن این دستگاه‌های شوکر که برای صید استفاده می‌شوند، همان موتورهای قایق است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با همکاری سایر بخش‌های مسول، جرایم قضائی نیز برای جلوگیری از این صید مخرب به روش الکتریکی اتخاذ شود تا دیگر نسبت به صید ماهیان با این روش به ویژه در تالاب‌ها اقدام نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403