laquo;دستیاران تخصصی raquo; بدون اجازه استاد نمی توانند laquo;عمل جراحی raquo; انجام دهند


 laquo;دستیاران تخصصی raquo; بدون اجازه استاد نمی توانند  laquo;عمل جراحی raquo; انجام دهند

سلامت نیوز:دبیر شورای برنامه ریزی وزارت بهداشت با بیان اینکه این وزارتخانه به دنبال تأمین منابع برای جبران کاستی های موجود در قبال خدمات حوزه دستیاران تخصصی پزشکی است،گفت: دستیاران تخصصی بدون اجازه استاد،اجازه انجام عمل جراحی ندارند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید حسن امامی رضوی، دبیر شورای برنامه ریزی وزارت بهداشت درباره گلایه...

سلامت نیوز:دبیر شورای برنامه‌ریزی وزارت بهداشت با بیان اینکه این وزارتخانه به دنبال تأمین منابع برای جبران کاستی های موجود در قبال خدمات حوزه دستیاران تخصصی پزشکی است،گفت: دستیاران تخصصی بدون اجازه استاد،اجازه انجام عمل جراحی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید حسن امامی رضوی، دبیر شورای برنامه‌ریزی وزارت بهداشت درباره «گلایه دستیاران تخصصی پزشکی از حقوق و شرایط کاری خود»، اظهار داشت: اطلاعاتی که بنده دارم این است که هم وزیر بهداشت روی این موضوع حساسیت زیادی دارند تا به نوعی خدمات این افراد جبران شود و هم معاونت آموزشی این موضوع را پیگیری می‌کند و به دنبال این هستند که منابع مناسبی برای این کار تأمین کرده و بتوانند خدمات آنها را جبران کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا «برخی از دستیاران تخصصی در بیمارستان‌ها عمل جراحی انجام می‌دهند و آیا این کار مجاز است»، گفت:‌ این افراد به صورت مستقل عمل جراحی انجام نمی‌دهند؛ البته ممکن است در ساعات شب عمل جراحی را انجام دهند اما با مسؤولیت استاد مربوطه انجام می‌شود و بدون اجازه استاد، دستیاران تخصصی اجازه انجام عمل جراحی ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی