روزهای پایانی مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان


روزهای پایانی مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان‌گفت: 211 هزار و 460 هکتار از مراتع و اراضی این استان توسط 140 تیم علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده و این مبارزه به روزهای پایانی خود رسیده است.

غلام حیدر زورقی روز شنبه در این باره اظهار داشت: ۱۱۱ هزار و ۱۰۰ هکتار از مراتع یادشده در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ بالدار و ۱۰۰ هزار و ۳۶۰ هکتار نیز به منظور مبارزه با پوره (بچه ملخ) سم پاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین سطح مبارزه در بین استان های درگیر باملخ صحرایی را دارد افزود: با بررسی روند میزان سطح مبارزه علیه این آفت خطرناک در ۲ هفته اخیر نشان از روزهای پایانی مبارزه با ملخ صحرایی در سطح استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان حفظ نباتات کشور انتظار می‌رود که تا پایان مرداد سالجاری ریزش‌های ملخ صحرایی به کشور تمام شود.

وی ادامه داد: فصل ریزش دوباره ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان اواسط فصل زمستان خواهد بود.

زورقی اظهار داشت: نخستین حمله ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان در شهرستان کنارک گزارش شد و بتدریج مهاجرت ملخ از آنسوی مرز شدت گرفت و ۱۳ شهرستان این استان را درگیر کرد.

وی بیان کرد: با تلاش شبانه روزی ۶۰ تیم دیده بانی و مبارزه سازمان جهاد کشاورزی با همراهی مستمر بهره برداران بخش کشاورزی کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در گستره وسیعی از استان بموقع انجام و از آسیب رسانی جدی این آفت خطرناک به مزارع و باغات جلوگیری شد.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی