چه بر سر بازوبند کاپیتانی آرسنال آمده است؟


چه بر سر بازوبند کاپیتانی آرسنال آمده است؟

به گزارش خراسان ورزشی، خبر کوتاه و برای آرسنالی‌ها شوکه‌کننده بود؛ لورن کوشلینی درست زمان اعزام تیم به آمریکا برای شرکت در تور تابستانی، از حضور در این اردو سر باز زد. این‌که کاپیتان توپچی‌ها چنین حرکتی انجام دهد، تنها یک معنی می‌دهد؛ این‌که او دیگر نمی‌خواهد برای آرسنال به میدان برود. مدافعی که از زمان آرسن ونگر به تیم اضافه شد و سرمربی فرانسوی پای تمام اشتباهاتش ایستاد تا از او یک مدافع شش‌دانگ بسازد.

همین‌طور هم شد اما او ۲ فصل قبل یک مصدومیت سنگین را تجربه کرد که باعث شد حضور در تیم ملی را هم از دست بدهد، ایضا قهرمانی جهان را. پس از این اتفاق،‌ کوشلینی دیگر کیفیت سابق را نداشت اما بازهم آرسنالی‌ها قصد داشتند تا او را امسال هم حفظ کنند و با فروش شکودران موستافی، یک مدافع دیگر را جایگزین کنند که حالا همه برنامه‌های نقل‌و انتقالاتی‌ آن‌ها بهم خورده و کوشلینی می‌خواهد به فرانسه برگردد. این حرکت برای کاپیتان تیمی چون آرسنال اصلا قابل درک نیست اما واقعیت اینجاست که توپچی‌ها پس از پاتریک ویرا و تیری آنری، دیگر کاپیتان بزرگی نداشتند که بتواند به تیم شخصیت ببخشد. حداقل در سالیان اخیر.

ویلیام گالاس

وقتی این مدافع فرانسوی از چلسی آمد، ونگر آنقدر هول شد که هم شماره ۱۰ را به او داد و هم بازوبند را! آن زمان آنری درگیر مصدومیت بود، سرمربی تیم ترجیح داد که بازوبند را به گالاس بدهد نه گیلبرتو سیلوایی که سابقه بسیار بیشتری نسبت به گالاس تازه‌وارد داشت. پس از رفتن این دو هم که گالاس کاپیتان اصلی تیم شد و البته بعدا به یک دشمن لندنی دیگر یعنی تاتنهام پیوست تا همه جوره آرسنالی‌ها را زجر بدهد.

سسک فابرگاس

در جوانی و جلوتر از کلی بازیکن نامدار کاپیتان آرسنال شد. درخشش در خط میانی و محبوبیت ویژه، از او کاپیتانی دوست‌داشتنی ساخته بود و امید زیادی می‌رفت تا تیم را بازهم به روزهای اوج بازگرداند. اما درست در فصلی که بهترین گلزن تیم شد و ایضا بهترین بازیکن فصل باشگاه،‌ فیل فابرگاس یاد هندوستان کرد و برگشت به جایی که در آن بزرگ شده بود یعنی بارسلونا. پس از نیمکت‌نشینی در بارسا، البته کاپیتان سابق آرسنال دیگر کاری کرد که از چشم همه افتاد. با پیوستن به چلسی و درخشش در این تیم.

رابین فن‌پرسی

داستان مهاجم هلندی را همه می‌دانند. آرسنال آنقدر پای مصدومیت‌هایش ایستاد که سرانجام یک فوروارد فوق‌العاده از او درآمد. اما فن‌پرسی آنقدر پرستیژ کاپیتانی نداشت، چراکه با پیشنهاد منچستریونایتد، بلافاصله به این تیم رفت تا قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند. به همین سادگی!

توماس فرما‌لن

او هم تقریبا مثل فن‌پرسی بود. با این تفاوت که پس از روی کار آمدن زوج مرته ساکر-کوشلینی، خودش ترجیح داد که در اوج آرسنال و بازوبند کاپیتانی‌اش را برای همیشه ترک کند. به بارسلونا برود، بازی نکند و جام بگیرد.

میکل آرتتا

او هم کاپیتان بدی برای آرسنال نبود. هرچند که مصدومیت‌هایش بیش از اندازه زیاد شده بود اما در آخرین فصل بازی‌اش برای توپچی‌ها آن‌ها حتی می‌توانستند لیگ برتر را هم ببرند. اگر به خوبی لسترسیتی بودند. این اتفاق اما رخ نداد تا هافبک اسپانیایی با پیراهن آرسنال از دنیای فوتبال خداحافظی کند. تا اینجا خیلی اوضاع بد نیست اما بعد از بازنشستگی، مدیران باشگاه به آرتتا پیشنهاد دادند که در تیم پایه‌های باشگاه مشغول به کار شود اما او دستیاری پپ گواردیولا را قبول کرد و به همین راحتی به کادر فنی منچسترسیتی پیوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی