سامانه شهروند سپاری در شهرداری قزوین به بهره برداری می‌رسد


سامانه شهروند سپاری در شهرداری قزوین به بهره برداری می‌رسد

قزوین- سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین گفت: «سامانه شهروند سپاری» با رویکرد هوشمند سازی و ایجاد بستر مناسب و تسهیل خدمات به شهروندان به بهره برداری می رسد.

عباس کشاورز صفیئی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرهای امروزی، تجلّی گاه چهره نوین زندگی در عصر ارتباطات هستند و به‌عنوان نقاط تمرکز خدمات متنوع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌بایست در مسیر ارائه خدمات شهری، به‌نوعی باشند که شهروندان بتوانند در کمترین زمان با بهترین کیفیت از آن‌ها بهره ببرند، در این راستا «سامانه شهروند سپاری» با رویکرد هوشمند سازی و ایجاد بستر مناسب، تسریع و تسهیل خدمات به شهروندان و صدور مجوزهای خدماتی به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه سامانه شهروند سپاری به‌منظور پاسخ به هفتاد درصد از استعلامات شهرسازی شهروندان و ثبت و پیگیری درخواست‌های شهرسازی راه‌اندازی می‌شود گفت: با توجه به تمرکز خدمات در شهرها و همچنین گسترش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیرات وسیع آن بر جنبه‌های مختلف زندگی شهروندان، امروزه بهره‌گیری از روش‌ها خدمات و فناوری‌های نوین خدمات‌رسانی به شکل خدمات الکترونیک شهری در تعاملات و تراکنش‌های میان شهروندان و سازمان‌های دولتی و خصوصی، به‌عنوان راهکاری اثربخش و کارآمد به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین تصریح کرد: در یک فضای شهری دارای شهرداری الکترونیک، تمامی فعالیت‌های روزمره از طریق یک تارنما انجام می‌گیرد که به‌واسطه آن می‌توان در کمتر از چند دقیقه به هرگونه اطلاعاتی دسترسی پیدا کرد و به آسان‌ترین روش ممکن، کارهای روزمره را انجام داد.

وی گفت: مهم‌ترین اثر شهرداری الکترونیکی، سرعت در ارائه خدمات، کاهش هزینه‌های شهروندان و مدیران، کاهش ترددهای درون‌شهری و کاهش مشکلات زیست‌محیطی، ارائۀ خدمات کاراتر و بهینه به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز در هفته، فارغ از محدودیت زمانی و مکانی به شهروندان و مشارکت شهروندان از سایر مزایای این دیدگاه جدید است که در این حوزه، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با ارائه خدمات نوین الکترونیکی در تارنمای شهرداری قزوین به نشانی Qazvin.ir نقش مؤثری ایفا کرده است.

کشاورز صفیئی افزود: در شهرداری الکترونیک اداره امور شهروندان، شامل خدمات دولتی و سازمان‌های مرتبط را به‌صورت برخط شبانه‌روزی باکیفیت و ضریب ایمنی بالا و با بهره‌گیری از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات کاربردهای آن انجام می‌شود که این حرکت شهروندان را از دنیای تک‌بعدی شهرهای سنتی و امروزی خارج کرده و به دنیای جدیدی راهنمایی خواهد کرد، دنیایی که دستاورد فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات است.


عباس کشاورز صفیئی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرهای امروزی، تجلّی گاه چهره نوین زندگی در عصر ارتباطات هستند و به‌عنوان نقاط تمرکز خدمات متنوع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌بایست در مسیر ارائه خدمات شهری، به‌نوعی باشند که شهروندان بتوانند در کمترین زمان با بهترین کیفیت از آن‌ها بهره ببرند، در این راستا «سامانه شهروند سپاری» با رویکرد هوشمند سازی و ایجاد بستر مناسب، تسریع و تسهیل خدمات به شهروندان و صدور مجوزهای خدماتی به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه سامانه شهروند سپاری به‌منظور پاسخ به هفتاد درصد از استعلامات شهرسازی شهروندان و ثبت و پیگیری درخواست‌های شهرسازی راه‌اندازی می‌شود گفت: با توجه به تمرکز خدمات در شهرها و همچنین گسترش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأثیرات وسیع آن بر جنبه‌های مختلف زندگی شهروندان، امروزه بهره‌گیری از روش‌ها خدمات و فناوری‌های نوین خدمات‌رسانی به شکل خدمات الکترونیک شهری در تعاملات و تراکنش‌های میان شهروندان و سازمان‌های دولتی و خصوصی، به‌عنوان راهکاری اثربخش و کارآمد به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین تصریح کرد: در یک فضای شهری دارای شهرداری الکترونیک، تمامی فعالیت‌های روزمره از طریق یک تارنما انجام می‌گیرد که به‌واسطه آن می‌توان در کمتر از چند دقیقه به هرگونه اطلاعاتی دسترسی پیدا کرد و به آسان‌ترین روش ممکن، کارهای روزمره را انجام داد.

وی گفت: مهم‌ترین اثر شهرداری الکترونیکی، سرعت در ارائه خدمات، کاهش هزینه‌های شهروندان و مدیران، کاهش ترددهای درون‌شهری و کاهش مشکلات زیست‌محیطی، ارائۀ خدمات کاراتر و بهینه به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز در هفته، فارغ از محدودیت زمانی و مکانی به شهروندان و مشارکت شهروندان از سایر مزایای این دیدگاه جدید است که در این حوزه، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با ارائه خدمات نوین الکترونیکی در تارنمای شهرداری قزوین به نشانی Qazvin.ir نقش مؤثری ایفا کرده است.

کشاورز صفیئی افزود: در شهرداری الکترونیک اداره امور شهروندان، شامل خدمات دولتی و سازمان‌های مرتبط را به‌صورت برخط شبانه‌روزی باکیفیت و ضریب ایمنی بالا و با بهره‌گیری از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات کاربردهای آن انجام می‌شود که این حرکت شهروندان را از دنیای تک‌بعدی شهرهای سنتی و امروزی خارج کرده و به دنیای جدیدی راهنمایی خواهد کرد، دنیایی که دستاورد فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات است.

کد خبر 4664784

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...