تبیین نگاه تقریبی شهید شیخ‌الاسلام ضرورت شرایط امروز جامعه است


تبیین نگاه تقریبی شهید شیخ‌الاسلام ضرورت شرایط امروز جامعه است

سنندج - ایرنا - نگاه شهید ماموستا شیخ‌الاسلام و دیدگاه ایشان در زمینه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی کارساز بوده و تبیین چنین دیدگاهی برای شرایط امروز جامعه یک ضرورت است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان در نشست شورای راهبردی همایش ملی نکوداشت شهید ماموستا شیخ‌الاسلام در سنندج، اظهار داشت: شهادت چیزی است که انسان با افتخار انتخاب می‌کند و نصیب هر کسی نمی‌شود.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی افزود: نخستین همایش نکوداشت شهید شیخ‌الاسلام ظرفیت مناسبی برای پرداختن به ابعاد شخصیتی این شهید والامقام است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: شهید شیخ‌الاسلام همواره مورد احترام بوده و هست و در این چند سال که از شهادت این شیخ شهید می‌گذرد برنامه‌های مختلفی در مورد معرفی ابعاد شخصیتی وی بزرگوار انجام شده که همه اینها مقدمه‌ای برای انجام کارهای بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: کسی که شهید می‌شود نیازی به برگزاری برنامه و تعریف ما ندارد چراکه آنها در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته‌اند و این ما هستیم که به آنان نیازمندیم.

وی یادآور شد: شهدا مانند گنج‌هایی هستند که ما باید از وجود آنها بهره بگیریم و به فرموده رهبر معظم انقلاب، مظهر قدرت جمهوری اسلامی شهدا هستند و بی شک این بهترین تعبیر از شهدا می‌تواند باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: تا زمانی که در جامعه با نگاه شهدا و پشت سر شیخ‌الاسلام‌ها به عنوان مظهر وحدت اسلامی حرکت کنیم عظمت و اقتدار خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: نگاه شیخ‌الاسلام و دیدگاه ایشان در زمینه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی راهگشا و کارساز است و تبیین چنین دیدگاهی برای شرایط امروز جامعه یک ضرورت است چرا که این نگاه‌ها می‌تواند جامعه را رشد دهد.

رئیس حوزه هنری کردستان نیز در این نشست گفت: همایش نکوداشت شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام و به تعبیر رهبری، شهید مظلوم کردستان با هدف بررسی آثار، دیدگاه‌ها، شخصیت و زندگی این شهید برگزار می‌شود.

امین مرادی افزود: این همایش نکوداشت آغاز راهی است که با استفاده از زبان هنر تولید محتواهای ارزشی در این حوزه انجام شود و جهت استفاده عموم در اختیار آنان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: معرفی جایگاه و شخصیت شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام در جهان اسلام، تلاش برای تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی در کشور، بررسی ظرفیت‌های فرهنگی و دینی منطقه در راستای نیل به هدف متعالی تمدن سازی انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف این همایش است.

مرادی اضافه کرد: فراخوان مقالات از ۱۵ تیر ماه جاری اعلام شده و محققان چکیده مقالات خود را باید تا ۱۵ شهریور ماه و اصل آثار را تا اول آبان ماه سال‌جاری به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نخستین همایش نکوداشت شهید حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام بیستم آبان امسال همزمان با ایام هفته وحدت در سالن نور اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار می‌شود.

۷۳۴۸ / ‏‬ ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی