یک کوهنورد در قزوین بعد از 12 ساعت عملیات طاقت فرسا نجات یافت


یک کوهنورد در قزوین بعد از 12 ساعت عملیات طاقت فرسا نجات یافت

قزوین - ایرنا - یک کوهنورد در کوه های سیالان منطقه الموت شرقی بعد از 12 ساعت عملیات طاقت فرسا توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان قزوین نجات یافت.

معاون امداد و نجات استان قزوین روز شنبه در این خصوص گفت: در پی تماس تلفنی فردی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و اعلام گزارشی مبنی بر سقوط ۲ کوهنورد از یک تیم سه نفره به دره که موجب آسیب دیدگی و خونریزی شدید در ناحیه پای یکی از آنها شده است، بلافاصله موقعیت طول و عرض جغرافیایی مکان حادثه توسط مرکز کنترل و هماهنگی استان از فرد تماس گیرنده دریافت شد.
حکمت اله هاشمی افزود: به سرعت هماهنگی‌های لازم با کشیک دفتر نمایندگی الموت صورت گرفت و ۲ تیم تخصصی نجات در کوهستان به همراه راهنمای محلی به منطقه اعزام شدند.
وی اضافه کرد: پس از تلاش بی وقفه در یک عملیات طاقت فرسا اولین تیم اعزامی افراد حادثه دیده را رؤیت کرد و پس از انتقال فرد مصدوم به پناهگاهی در ارتفاعات سیالان و انجام اقدامات اولیه شامل جلوگیری از خونریزی، آتل بندی و تثبیت مصدوم، وی به محل امنی در پایین ارتفاعات انتقال داده شد.
هاشمی اضافه کرد: مصدوم که از ناحیه پا دچار شکستگی و خونریزی شدید شده بود پس از ۱۲ ساعت از شروع عملیات سخت و دشوار در شرایط بحرانی ارتفاعات صعب العبور سر انجام بامداد روز جمعه ۲۱ تیرماه توسط تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر و به کمک افراد محلی به روستای هنیز انتقال یافته و جهت اقدامات تکمیلی درمانی و انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس مستقر در روستا شد.
منطقه الموت از توابع شهرستان قزوین در ۷۵ کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.

۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری