برخورد سیستمی با قاچاق دارو با اجرای کامل سامانه TTAC/عدم ثبات مدیریت، باعث تاخیر در انجام پروژه می‌شود


برخورد سیستمی با قاچاق دارو با اجرای کامل سامانه TTAC/عدم ثبات مدیریت، باعث تاخیر در انجام پروژه می‌شود

مویدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر تغییرات مکرر مدیریتی در سازمان غذا و دارو بر اجرای سامانه TTAC گفت: خطاب من فقط به وزارت بهداشت نیست و قصد دخالت در مدیریت وزیر بهداشت را ندارم، ولی معمولا ثابت شده که عدم تثبیت مدیران در پست‌های مربوطه، باعث می‌شود برنامه‌ها با تاخیر انجام شود.

برخورد سیستمی با قاچاق دارو با اجرای کامل سامانه TTAC/عدم ثبات مدیریت، باعث تاخیر در انجام پروژه می‌شود

گروه بازرگانی بازارنیوز: علی مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز با اشاره به نزدیکی به روز عفاف و حجاب، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پوشاک بانوان در کشور گفت: بحث حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید را بسیار دنبال می کنیم. فرهنگسازی به منظور استفاده از کالاهای ایرانی، جزو اولویت‌های ستاد است. در بخش پوشاکی مانند مانتو برای بانوان، فرهنگسازی برای استفاده از کالای ایرانی مورد تاکید است. تولیدکننده های ایرانی، مانتوهای خوب هم دارند که از لحاظ کیفیت واقعا کالاهای خوبی هستند.

مویدی از عدم ورود مانتوی قاچاق و وارداتی به کشور خبر داد و گفت: من نمی توانم بگویم که مانتوی تولید داخل، در حال حاضر چند درصد بازار را پوشش می دهد ولی در بحث مانتو می توان گفت در کشور هیچ مانتویی به صورت قاچاق وارد نمی شود و همه در داخل کشور تولید می شوند. چیزی به نام مانتوی وارداتی به صورت قاچاق یا رسمی نداریم. هرچه در بازار هست، در داخل تولید می شود. مانتوهایی که اسلامی و هماهنگ با آموزه‌های دینی ما باشد، در کشور به میزان خوبی وجود دارد. حالا بعضا ممکن است در بعضی از بازارها شدت و ضعف داشته باشد، که این هم قابل پیگیری است.

مویدی اظهار داشت: ستاد در این زمینه کارهای خوبی انجام داده و الان هم این فرهنگسازی را، هم در رسانه‌ها و هم با مراکز فرهنگی، آموزشی ادامه می دهد. تبلیغی هم در بحث استفاده از کالاهای ایرانی بویژه کالاهای پوشاکی که با موازین و آموزه‌های دینی ما همراه باشد آماده کرده ایم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره سامانه های مربوط مبارزه با قاچاق در زمینه بهداشت و درمان، مانند سامانه «تی تک» نیز گفت: سامانه‌هایی در نظر گرفته شده که اگر با تلاش وزارت بهداشت تحقق پیدا کنند، داروهای قاچاق در جامعه جمع می شوند. یکی از این سامانه ها، سامانه «تی تک» یا همان TTAC است. این سامانه بسیار سامانه‌ی خوبی ست اما اطلاع رسانی عمومی درستی برای این سامانه صورت نگرفته است.

مویدی در پایان، در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر تغییرات مکرر مدیریتی در سازمان غذا و دارو بر اجرای سامانه TTAC گفت: اگر مدیریتها کوتاه مدت باشد، پروژه ها به هدف مطلوب نمی رسند. خطاب من فقط به وزارت بهداشت نیست و قصد دخالت در مدیریت وزیر بهداشت را ندارم ولی معمولا ثابت شده که عدم تثبیت مدیریت مدیران در پستهای مربوطه، باعث می شود برنامه‌ها با تاخیر انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان