عادت جدید استقلال ؛ خط حمله استقلال در محاصره آفریقایی ها !


استقلال بازهم برای خط حمله خود به سراغ گزینه ای از قاره آفریقا رفته است. نوشته عادت جدید استقلال ؛ خط حمله استقلال در محاصره آفریقایی ها ! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

عادت جدید استقلال ؛ خط حمله استقلال در محاصره آفریقایی ها !

لیستی از آفریقایی‌هایی که به خط حمله استقلال رسیدند
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۷:۱۷
عادت جدید استقلال ؛ خط حمله استقلال در محاصره آفریقایی ها !

استقلال بازهم برای خط حمله خود به سراغ گزینه ای از قاره آفریقا رفته است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

خط حمله استقلال طی سالیان اخیر همواره یکی از نقاط چالش برانگیز این تیم بوده است. خط حمله ای که پس از جدایی بازیکنانی نظیر فرهاد مجیدی،آرش برهانی و چند ستاره دیگر همیشه تغییراتی زیادی را به خود دیده. مهاجمینی نظیر محمد قاضی،سجاد شهباززاده،کاوه رضایی و علی قربانی طی این سال ها در نوک پیکان تیم استقلال به بازی گرفته شدند اما هرکدام به دلایلی در این تیم نماندند تا آبی ها برای پر کردن خلا آن ها رو به خرید مهاجمان خارجی بیاورند. مهاجمانی که عمدتا از کشورهای آفریقایی به تهران آمدند و پیراهن استقلال را بر تن کردند. بعضی هایشان مثل تیام در قلب هواداران آبی جاودانه شدند و بعضی دیگر هم به سختی به یاد آورده می شوند. به بهانه پیوستن شیخ دیاباته ، مهاجم اهل مالی به تیم استقلال مروری داشته ایم بر همه مهاجمین آفریقایی که طی این سال ها پیراهن آبی را بر تن کرده اند:

۱- لئونارد کوییکه
کوییکه اهل کامرون بود و حدو۱۳ د سال پیش به استقلال پیوست. نیم فصل دوم فصل ۸۵ او به تیمی آمد که صمد مرفاوی هدایت آن را برعهده داشت و جزو مدعیان قهرمانی بود.این مهاجم بلندقامت در بیشتر زمان حضورش در استقلال روی نیمکت قرار داشت و فقط در ۹ بازی برای آبی ها به میدان رفت و هیچ گلی هم برای این تیم نزد و فقط یک پاس گل در دیدار مقابل برق شیراز را در کارنامه خود به ثبت رساند.

۲- بوبکر کبه

کبه با داماش به فوتبال ایران معرفی شد. این مهاجم اهل بورکینافاسو پس از درخشش در تیم گیلانی و گلزنی به استقلال،در نهایت راهی همین تیم شد و زیر نظر امیر قلعه نویی به فعالیتش ادامه داد. کبه که در نیم فصل دوم فصل ۹۲ به استقلال پیوسته بود،۳ بازی در لیگ برتر انجام داد و ۱ گل زد، در جام حذفی تنها ۱ بازی انجام داد، در لیگ قهرمانان آسیا نیز در ۳ بازی ۲ گل زد و در نهایت هم با مصاحبه هایی جنجالی علیه مسئولان استقلال این تیم را ترک کرد.

۳- مامه تیام
استقلال تا سال ها پس از کبه به سراغ مهاجمان آفریقایی نرفت تا اینکه با حضور وینفرد شفر در این تیم یک بار دیگر پای مهاجمان اهل آفریقا به استقلال باز شد که اولین و بهترین آن ها مامه تیام بود. مهاجم سنگالی استقلال که پس از جدایی بازیکنانی نظیر کاوه رضایی و سجاد شهباززاده، در نیم فصل دوم فصل ۹۶ به استقلا‌ل پیوست و به یکی از ماندگارترین خارجی های تاریخ این باشگاه تبدیل شد. او در شش بازی ای که در لیگ برای آبی ها انجام داد توانست چهار گل به ثمر برساند و در لیگ قهرمانان آسیا هم در ۶ بازی توانست ۷ گل برای استقلال بزند و در جمع برترین گلزنان آن فصل لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد. اوج کار تیام در استقلال به بازی مقابل ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بر می گردد که این مهاجم توانست با هتریکی به یاد ماندنی در ورزشگاه آزادی هم استقلا‌ل را به دور بعدی این بازی ها برساند و هم عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلا‌ل را مال خود کند. تیام که همچنین گل قهرمانی استقلال در فینال جام حذفی را هم به ثمر رسانده بود در حالی که همه منتظر بودند تا قراردادش را با استقلال تمدید کند، سر از باشگاه عجمان امارات درآورد و به دوران کوتاه حضورش در استقلال خاتمه داد.

۴- الحاجی گرو
از همان ابتدا هم نامش به عنوان جانشین تیام در استقلا‌ل مطرح شد. مهاجم سابق تیم اوسترشوندس سوئد به همراه مارکوس نویمایر به تهران آمد تا جای خالی تیام و جپاروف را در ترکیب استقلال پر کند ولی با این حال او هیچوقت نتوانست از زیر سایه مهاجم سنگالی بیرون بیاید و پس از نیم فصلی ناموفق استقلا‌ل را ترک کرد و به تیم سابق خود بازگشت. این مهاجم نیجریه ای با وجود اینکه بارها توسط شفر مورد استفاده قرار گرفت ولی فقط توانست یک بار آن هم از روی نقطه پنالتی در جام حذفی برای آبی ها گلزنی کند.

۵- اسماعیل گونسالوس
او هم دیگر مهاجم آفریقایی ای بود که در زمان حضور وینفرد شفر پیراهن استقلال را بر تن کرد. ایسما که اهل گینه بیسائو بود،نیم فصل دوم فصل قبل را در استقلال گذراند و عملکرد متوسطی را از خود ثبت کرد. او که در اولین بازی خود با پیراهن استقلال ۵۲ ثانیه پس از ورودش به زمین مقابل تیم پیکان موفق به گلزنی شد، در ۱۲ بازی دیگری هم که با پیراهن آبی ها انجام داد توانست ۲ گل دیگر به ثمر برساند اما در نهایت در پایان فصل از استقلال جدا شد.

۶- گادوین منشا
او بی تردید یکی از جنجالی ترین خریدهای استقلا‌ل طی چند فصل اخیر بوده است. مهاجمی که پس از گذراندن نیم فصلی نسبتا ضعیف در پرسپولیس با نظر برانکو از لیست این تیم کنار گذاشته شد و در نهایت سر از استقلال درآورد. او که پس از هوار ملا محمد و الونگ الونگ به سومین بازیکن خارجی ای تبدیل شد که سابقه پوشیدن پیراهن هردو تیم پرطرفدار پایتخت را دارد، به روند ضعیف خود در استقلال هم ادامه داد و به جز گل زیبایی که در دیدار مقابل فولاد به ثمر رساند در ۱۳ بازی با پیراهن استقلال دیگر موفق به گلزنی نشد تا او هم سرنوشتی مشابه سایر مهاجمان آفریقایی استقلال پیدا کند و در نهایت از این تیم جدا شود.

خبرآنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل