ترش کردن یا رفلاکس معده یکی از مشکلات گوارشی است که باعث سوزش سر معده می شود. بسیاری از افرادی که از این عارضه رنج می برند به دنبال راهکارهای خانگی هستند تا بتوانند علائم آن را کاهش داده و سوزش سر دل خود را درمان کنند. شما چه راهکارهای خانگی برای درمان ترش کردن یا رفلاکس معده می شناسید؟ آیا می دانید چه گیاهانی می توانند علائم این عارضه گوارشی را کاهش دهند؟ در این مقاله از بخش بیماری ها و طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام به بررسی ترش کردن یا رفلاکس معده پرداخته و چند راهکار خانگی موثر برای درمان آن را به شما توصیه می کنیم.

ترش کردن یا رفلاکس معده چیست؟

ترش کردن (ریفلاکس) یک مشکل بسیار رایج است و می تواند در هر زمان روز (یا شب) رخ دهد. شما ممکن است غذایی دارای ادویه جات و یا مملو از روغن و یا چیزی که در ادامه خواهید دانست، بخورید و سپس احساس سوزش در معده کنید.

2 راه حل سریع برای مقابله با ترش کردن یا رفلاکس معده در خانه

اگر غذاهای پرچربی مانند پیتزا، ماکارونی، چیپس یا سیب زمینی بخورید، احتمال ترش کردن بیشتری را خواهید داشت. عادت های روزمره شما مانند مصرف بیش از حد کافئین، مصرف قند و مصرف آب کمتر می تواند شما را تبدیل به یک قربانی برای ترش کردن کند. همه این عوامل تمایل دارند سطح PH طبیعی بدن را مختل کرده و اسیدهای معده را سرریز کنند.

اگر شما این مشکل را بیش از دو بار در هفته مواجه می شوید، احتمال این که شما یک مشکل اسیدی جدی داشته باشید وجود دارد؛ اسید ریفلاکس که به عنوان بیماری ریفلاکس گوارش شناخته می شود، معمولا به عنوان GERD شناخته می شود. درد می تواند برای برخی افراد خیلی شدید باشد، به طوری که او احساس می کند مشکل قلبی دارد. از این رو، ترش کردن توسط سوزش سر دل (سوزش معده) فهمیده می شود.

چرا برای درمان ترش کردن یا رفلاکس معده به داروهای خانگی نیاز دارد؟

از آنجا که یک فرد می تواند از ترش کردن در هر زمان یا هرجا مبتلا شده و رنج ببرد، او گزینه ای برای بررسی توسط پزشک نخواهد داشت. از این رو، شما نیاز به پیدا کردن درمان در خانه دارید که بتواند سریعا شفای آن را فراهم کند. در اینجا دو درمان خانگی آسان و موثر بیان شده که شما را از معضلات هضم رهایی می دهد.

1- شربت آلوئه ورا

آلوئه ورا، به خاطر خواص دارویی آن که معمولا برای از بین بردن عفونت های پوستی و سوختگی استفاده می شود، شناخته شده است. مغز ساقه این گیاه همچنین می تواند به حفاظت روده و پاک کردن آن از سموم کمک کند. آلوئه ورا حاوی خواص ضد التهابی قوی است و با ویتامین های قوی و اسید آمینه بارور شده که سطح اسیدی را کاهش می دهد و بدن را خنک می کند. از این رو، به عنوان یکی از گزینه ها برای تسکین سریع استفاده می شود.

طرز استفاده:

– ماده خمیری را از برگ های آلوئه ورا بیرون بیاورید و با آب مخلوط کنید. آن را 2 الی3 بار در روز برای تسکین مصرف نمایید.

2 راه حل سریع برای مقابله با ترش کردن یا رفلاکس معده در خانه

2- درمان ادویه ای قدرتمند

در حالی که ادویه ها ممکن است باعث سوزش معده شما شوند، اما برخی از ادویه های مخصوص آشپزی ممکن است در کاهش ترش کردن موثر واقع شوند. به طور سنتی، برای خواص ضد التهابی قوی خود، مواد مغذی ضروری مانند دانه های زیره سبز (جیرا)، هل، دارچین و پودر زنجبیل مورد استفاده قرار گرفته اند. دانه های زیره سبز، به ویژه، ویژگی های قدرتمندی دارند که می تواند به شما در از بین بردن مسائل ناشی از نفخ نیز بپردازند.

طرز استفاده:

در یک کاسه آب (1 لیوان) را بجوشانید. ادویه جات مانند دانه زیره، هل، پودر زنجبیل و گل میخک را به آن اضافه کنید. بگذارید معجون به جوش آمده و سرخ شود، سپس آن را سرد کنید.

نوشیدنی شما آماده است. شما همچنین می توانید از شکر زرد به عنوان طعم دهنده اضافه کنید.

همچنین می توانید آب میوه آناناس تازه را در زمان نیاز مصرف کنید. آناناس حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و برملائین است که یک آنزیم بوده و به کنترل سطح اسید هیدروکلریک در معده کمک کرده و باعث جلوگیری از ریفلاکس معده می شود.

هشدارها

از عجله کردن در خوردن و بلعیدن مستقیم غذا اجتناب کنید. انجام این کارها باعث افزایش احتمال ترش کردن می شود. در عوض، حداقل 30 تا 40 دقیقه بعد از هر وعده غذا بنشینید یا 10 تا 15 دقیقه پیاده روی سریع انجام دهید. – از نوشیدن نوشابه ها و نوشیدنی های گازدار جلوگیری کنید؛ چون سطوح pH معده شما را مختل می کنند. به طور خاص هنگامی که از ترش کردن رنج می برید، از آب مرکبات (مانند لیمو، نارنجی و گریپ فروت) اجتناب کنید؛ زیرا آنها بسیار اسیدی هستند و می توانند ریفلاکس را در معده تان افزایش دهند.