پشت فرمان جگوار XE فیس لیفت 2019


پشت فرمان جگوار XE فیس لیفت 2019

این جگوار XE فیس لیفت شده است. اولین سدان جمع‌وجور جگوار پس مدل ایکس تایپ چیزهای دوست‌داشتنی زیادی دارد اما به عنوان خودرویی که چهارمین سال تولدش را جشن می‌گیرد، XE نیازمند یک جراحی جدی بوده است. ما برای اولین بار پشت فرمان این خودرو نشستیم تا ببینیم که تغییرات اعمال شده چگونه بوده‌اند. جگوار... The post پشت فرمان جگوار XE فیس لیفت 2019...

این جگوار XE فیس لیفت شده است. اولین سدان جمع‌وجور جگوار پس مدل ایکس تایپ چیزهای دوست‌داشتنی زیادی دارد اما به عنوان خودرویی که چهارمین سال تولدش را جشن می‌گیرد، XE نیازمند یک جراحی جدی بوده است. ما برای اولین بار پشت فرمان این خودرو نشستیم تا ببینیم که تغییرات اعمال شده چگونه بوده‌اند.

پشت فرمان جگوار XE فیس لیفت 2019
جگوار اساساً روی موضوعی تمرکز داشته که نگرانی اصلی خریداران این کلاس را تشکیل می‌دهد: تکنولوژی داخل خودرو. تمامی صفحات نمایش قدیمی XE جای خود را به جدیدترین صفحات نمایش داده‌اند.

پشت فرمان جگوار XE فیس لیفت 2019
نتیجه‌ی این کار ایجاد ظاهری زیباتر و احساسی مدرن‌تر نسبت به هر محصول آئودی یا ب ام و در این بازه قیمتی می‌باشد. سیستم تاچ پرو Dou جگوار که از مدل آی پیس گرفته شده دارای سه صفحه‌نمایش می‌باشد. این صفحات شامل نسخه‌ی 12.3 اینچی پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحه لمسی 10.2 اینچی مرکزی و صفحه کوچک‌تر زیر آن برای کنترل سیستم تهویه مطبوع و تنظیمات صندلی‌ها می‌باشند.


این خودرو همچنین از آینه وسط دیجیتالی سود می‌برد. این آینه‌ی جدید دید بهتری به عقب ایجاد می‌کند و میدان دید وسیع‌تری دارد که روی کاهش نقاط کور تأثیر مثبتی خواهد داشت. جدای از این‌ها تغییراتی در کابین دیده نمی‌شود اما خب کیفیت متریال بکار رفته بهتر شده است. فرمان جدید نیز ظاهر جذابی داشته و در دست نگه داشتن آن حس خوبی به راننده می‌دهد. اهرم تعویض دنده‌ی قبلی که از جای خود بالا می‌آمد جای خود را به یک نمونه‌ی جدید داده است.

پشت فرمان جگوار XE فیس لیفت 2019
XE همچنان از نظر سواری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سیستم تعلیق این خودرو هنوز هم بدترین دست‌اندازها را با پایداری فوق‌العاده‌ای پشت سر گذاشته و حتی رینگ‌های 19 اینچی سفارشی نیز خللی به توانایی‌های آن وارد نمی‌کنند. اگرچه توانایی عبور از پیچ این سدان بریتانیایی در حد و اندازه‌های ب ام و سری 3 نیست اما توازن وزنی و پاسخ‌های فرمان آن بهتر است.

پشت فرمان جگوار XE فیس لیفت 2019
خودروی حاضر در تست از پیشرانه‌ی 4 سیلندر دیزلی انجینیوم استفاده کرده است. این پیشرانه قدرت 178 اسب بخاری و گشتاور 430 نیوتون متری داشته و با مدل 320d ب ام و قابل‌مقایسه است؛ اما جگوار در دنیای واقعی بسیار کندتر است. ب ام و آرامش بیشتری هم دارد. این پیشرانه همانند دیگر قلب‌های تپنده‌ی XE به گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک ZF متصل شده است. گیربکس یاد شده نرم بوده و تعویض‌های خوبی دارد.


خودروی حاضر در تست به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده اما خب واقعیت این است که سیستم موردبحث مزیت چندانی را به ارمغان نمی‌آورد. ما بجای پرداخت 1860 پوند برای این سیستم همچنان به XE دیفرانسیل عقب وفادار می‌مانیم.

پشت فرمان جگوار XE فیس لیفت 2019
با وجود ظاهری جذاب، کابینی هوشمند و نصب برخی تکنولوژی‌های نوین، جگوار XE فیس لیفت بی‌شک خودروی جذاب‌تری در کلاس خود می‌باشد. این خودرو هنوز هم یکی از بهترین سواری‌ها را داشته و تنها از نظر چابکی و دینامیک سواری قافیه را ب ام و سری 3 می‌بازد. رقیب ژرمنی از نظر پیشرانه‌ها نیز برتری محسوسی به جگوار داشته اما خب باید گفت XE در کل خودروی جذابی است.

مشخصات جگوار XE R دینامیک SE D180 AWD

قیمت: 39475 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل قدرت/گشتاور: 178 اسب بخار/430 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.4 ثانیه حداکثر سرعت: 212 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress


[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...