دعوت فوتبالیست مرودشتی به تیم ملی پس از سال ها جرقه خورد


دعوت فوتبالیست مرودشتی به تیم ملی پس از سال ها جرقه خورد

شیراز-ایرنا- حمیدرضا استواری بازیکن اهل شهرستان مرودشت به تیم ملی جوانان ایران دعوت شد تا پس از سال ها رکود در فوتبال این شهرستان مستعد جرقه بخورد و جان تازه ای بگیرد.

این بازیکن گفت: امکانات این شهرستان مستعد در زمینه فوتبال ضعیف است از این رو استعدادها کمتر شکوفا می‌شوند و به صورت جرقه درآمده است.

شهرستان فوتبال خیز مرودشت روزگاری حرف اول را در فوتبال فارس و کشور را می‌زد و بازیکنان بسیاری از جمله برداران استواری را روانه تیم‌های ملی و باشگاه‌های مطرح کرد، هم اینک جان تازه ای با دعوت شدن استواری در تیم ملی، گرفته است.

زمین چمن کارخانه آزمایش و بسیاری از زمین‌های خاکی این شهرستان در گذشته نه چندان دور مملو از فوتبالیست‌ها بود و حتی تیم‌های مطرح شیرازی برای تمرین و مسابقه به این شهرستان سفر می‌کردند و یک پایگاه کاملاً فوتبالی بود اما معلوم نیست سرنوشت این زمین‌های فوتبالیست پرور به کجا انجامید و شاید هم آنها تبدبل به برج‌های سر به فلک کشیده شده باشند.

تیم خلیج مرودشت کجاست؟

آنهایی که اهل فوتبال هستند تیم خلیج مرودشت را بخوبی می‌شناسند، تیمی که توسط محمد حسین شجاعی با هزینه شخصی در لیگ‌های دهه شصت و هفتاد کشور مطرح شد، اکنون کجاست؟

شجاعی که خود فوتبالیست بود، پس ازچندین سال دوری ازفوتبال، حدود سه چهارسال پیش قصد احیای دوباره تیم خلیج را داشت اما مورد حمایت قرار نگرفت و مجبور شد دو باره فوتبال را کنار و عطایش را به لقایش بخشد.

به این نام‌ها توجه کنید، رمضان، رضا، حسن و علی میرزا استواری فوتبالیست‌های مرودشتی بودند که هم در تیم ملی و هم در تیم‌های باشگاهی مطرح بازی کردند و گویا کارخانه فوتبال سازی این شهرستان تعطیل شده است؟!

پس از چندین سال انتظار، حمیدرضا استواری فرزند علی میز را که سرعت و تکنیکش بلای جان مدافعان فوتبال ایران بود هم اینک شکوفا و به تیم ملی جوانان ایران دعوت شده تا جای پدر که در سطح ملی، باشگاهی و تیم ملی فوتبال ساحلی مطرح بود، را بگیرد.

خبرنگار ایرنا با این فوتبالیست که فردا (شنبه) باید خود را به مربیان تیم ملی معرفی کند؛ گفت و گویی انجام داده است که در پی آید.

استواری ابتدا از امکانات شهرستان مرودشت برای فوتبال سخن به میان آورد و گفت: امکانات این شهرستان مستعد در زمینه فوتبال به ویژه زمین چمن مناسب ضعیف است، و هر علاقه مندی هم که بخواهد در فوتبال پیشرفت کند باید خودش هزینه کند و این در حالی است که بسیاری از فوتبالیست‌ها از قشر محروم و کم درآمد هستند و چون توان مالی ندارند به حاشیه رفته و به بیراهه می‌روند.

او با بیان اینکه در گذشته پدرم و عموهایم خودشان با پشتکار و استعدادهای خوبی که داشتند به تیم‌های بزرگ راه پیدا کردند، اظهار داشت: منهم با پشتکار خودم و حمایت پدر و مربیان دلسوز همچون اسماعیل کاظمی و کامران عباسی توانستم این موفقیت را کسب کنم وپس از سال‌ها از مرودشت، به تیم ملی دعوت شوم.

استواری ادامه داد: دریک زمان شخصی بنام محمد حسین شجاعی تیم خلیج را با هزینه شخصی می‌چرخاند اما مسئولان حمایت نکردند تا یک علاقه مند به فوتبال عطای کار را به لقایش بخشد.

استاندار فارس حمایت کند

این جوان فوتبالیست مرودشتی هم از استاندار ورزش دوست و فوتبالیست فارس خواست تا به جوانان استان فارس که من هم یکی از آنها هستم بیشتر حمایت شود تا با دلگرمی و انگیزه زیاد در تمرینات تیم ملی شرکت و پیراهن مقدس این تیم را بر تن کنم و برای فارس و کشور افتخار آفرین باشم.

فارس با نداشتن تیمی در لیگ برتر، جوان‌های مستعد را بی انگیزه کرده است.

استواری به نداشتن تیمی از فارس در لیگ برتر به عنوان یک معضل اشاره می‌کند و می‌گوید: نداشتن نماینده‌ای از استان فارس در لیگ برتر موجب بی انگیزگی جوانان شده است.

وی اضافه کرد: این معضل موجب شده جوان‌های مستعد فارس برای پیشرفت و نشان دادن خود به استان‌های دیگر که تیم در لیگ برتر تیم دارند، کوچ کنند که این ضعف بزرگ فوتبال فارس است و برای این تیم ضرر دارد.

استواری که ۱۸ سالن سن دارد و دیپلمه است، مانند پدرش از سرعت خوبی برخوردار است، تکنیک و قدرت بالایی دارد و با هردو هم شوت می‌زد و در تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز و سپاهان و زاگرس مرودشت توپ زده است.

او از رسانه‌ها که از ورزش و به ویژه فوتبال حمایت می‌کنند، تشکر و از همکاری هیأت فوتبال و اداره ورزش و جوانان این شهرستان نیز به دلیل حمایت تقدیر کرد.

اردوی تیم ملی جوانان ایران از فردا (شنبه) در تهران آغاز و ۷۷ بازیکن دعوت شده به تیم ملی طی سه مرحله تمرین خواهند کرد.

۹۶۰۰ / ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام