مراسم افتتاحیه دوره‌ جدید آموزش زبان و ادبیات فارسی


مراسم افتتاحیه دوره‌ جدید آموزش زبان و ادبیات فارسی

مراسم گشایش دوره تابستانی آموزش زبان فارسی با حضور رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از فرهیختگان ادبی و علاقمندان زبان فارسی در خانه فرهنگ ایران در پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد؛ همزمان با دهه کرامت و ولادت هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا (ع) مراسم گشایش دوره تابستانی آموزش زبان فارسی با حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دکتر "مظفر علی کشمیری" استاد زبان فارسی دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد و جمعی از فرهیختگان ادبی پاکستان و علاقه مندان به زبان فارسی در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.
در این مراسم "محمد رضا کاکا" رایزن فرهنگی کشورمان در پاکستان ضمن خوش آمد گویی به حاضران ، گفت: زبان فارسی قریب به یک هزار سال در کشورهای شبه قاره از جمله پاکستان زبان رسمی بود، تا اینکه انگلیسی ها در قرن هجدهم میلادی زبان انگلیسی را به جای آن رایج کردند.
وی افزود: درعین حال زبان و فرهنگ فارسی تاکنون از بین نرفته و اقشار مختلف علم و دانش و شعر و ادب آن را فرا می گیرند، این زبان در دانشکده ها و دانشگاه های مختلف تدریس می شود.
رایزن فرهنگی کشورمان زبان فارسی را زبان عشق، عرفان، اخلاق و حکمت خواند و گفت: این مفاهیم بلند در متون فارسی به ویژه اشعار شاعران بزرگ مانند "علامه اقبال" موج می زند از این رو زبان فارسی مهمترین ابزار مردم پاکستان برای درک سخنان بزرگان و تاریخ این سرزمین به شمار می آید.

"مظفر علی کشمیری" استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد نیز در سخنانی با موضوع اشتراک زبانی دو کشور ایران و پاکستان گفت: زبان فارسی میراث فرهنگی مشترک دو کشور است.
وی افزود: 60 درصد واژگان زبان اردو و فارسی مشترک است از این رو یادگیری این زبان برای پاکستانی ها به مراتب آسانتر از دیگران است.
وی با بیان اینکه در گذشته دور گلستان و بوستان سعدی در مدارس پاکستان تدریس می شد افزود: بزرگانی چون "علامه اقبال" و "محی الدین چشتی" زبان فارسی را مطابق با اندیشه های بلند پروازانه خود برای امت مسلمان می دانستند از این رو بسیاری از آثار شخصیت‌های برجسته عرفان و تصوف به زبان فارسی نگاشته شده است.
لازم به ذکر است ترم آموزشی زبان فارسی، سه ماه است و دانش‌آموزان در هر ترم بخشی از دستور زبان فارسی، خواندن ، نوشتن و مکالمه ی زبان فارسی را فرا می‌گیرند.
کلاس های دوره جدید آموزش زبان و ادبیات فارسی روز های دوشنبه، سه شنبه و چهار شنبه در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها