کارگران و کارفرمایان در مدیریت سازمان تامین اجتماعی سهیم شوند


کارگران و کارفرمایان در مدیریت سازمان تامین اجتماعی سهیم شوند

شیراز- ایرنا- نشست اعضای تشکل‌های کارگری و بازنشستگی استان فارس با مدیران تأمین اجتماعی استان با طرح پیشنهادها و انتقادهایی همراه بود.

در این نشست که به مناسبت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، یکی از این پیشنهادها را دبیر خانه کارگر استان فارس مطرح کرد که کارگران و کارفرمایان در مدیریت سازمان تأمین اجتماعی سهیم شوند.
علی راستگو در این باره گفت: تأمین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری و کارفرمایی است که ماهانه ۳۰ درصد حقوق خود را به این سازمان می‌پردازند و بایستی خود در مدیریت این سازمان دخیل باشند.
بنا بر گزارش جمعه روابط عمومی تأمین اجتماعی فارس، وی با انتقاد از آنچه دخالت بی مورد برخی مسئولان در امور کارگری و سازمان تأمین اجتماعی خواند، اظهار داشت: رعایت اصل سه جانبه گرایی و اتخاذ تصمیم توسط صاحبان اصلی این صندوفق می‌تواند بسیاری از مشکلات تأمین اجتماعی راه حل نماید.
وی با اشاره به بدهی ۲۲۰ میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی افزود: اگر امروز قسط یک کارگر عقب بیفتد سر ماه اول دیرکرد را حساب می‌کنند اما بیش از ۳۰ سال است تأمین اجتماعی از دولت مطالبه دارد و حتی توان دریافت اصل پول را ندارد در حالی که اگر آن زمان که ما ۶۰ میلیارد تومان از دولت طلب داشتیم به ما داده بود در زمینه‌های متنوعی سرمایه گزاری می‌کردیم.
راستگو در ادامه پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان را خواستار شد و افزود: لازم است این وعده در سطح عالی پیگیری شود که از خواسته‌های بحق بازنشستگان است.

زنگ خطری که باید جدی گرفت
مهرزداد مویدی رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس نیز در این جلسه گفت: وضعیت خوب درمان تأمین اجتماعی به دلیل مدیریت صحیح و بهینه ای است که در آن وجود دارد اما عدم سیاست گذاری در سطح ملی و بی تدبیری در برخی کارکردهای دولتی از گذشته تا کنون باعث شده که به منافع بیمه شدگان که حق الناس است لطمه وارد شود.
مویدی بیان کرد: بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی و تصمیمات غیرکارشناسانه برخی مسئولان زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود تابتوان از حقوق مخاطبین سازمان دفاع نمود.

تلاش برای خدمات شایسته به بیمه شدگان
سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی فارس نیز در این نشست گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه تمام تلاشمان این است که خدماتی مناسب و در خور بیمه شدگان ارائه دهیم.
محمد مصلایی با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور افزود: سازمان تأمین اجتماعی با توجه به اینکه عمده منابعش از محل مطالبات است دچار مشکلاتی شده اما با تمام این تفاسیر مجموعه سازمان تلاش کرده تا جایی که امکان دارد با کمترین مشکل با توجه به حجم تحریم‌ها و فشارهایی که وجود دارد خدماتش را ارائه کند و مصداق این امر در حوزه بیمه‌ای افزایش و پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران است.

سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی
سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی فارس با تاکید بر اینکه در هفته تأمین اجتماعی به دنبال ارائه خدمات بهتر هستیم، عنوان کرد: سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری در استان فارس که به طرح نوربخش معروف است، در این هفته رونمایی می‌شود.
وی ادامه داد:، این سامانه ۴۵ خدمات سازمان را معرفی می‌کند و بیمه‌شدگان می‌توانند این خدمات را از راه دور دریافت کنند و این به عدم مراجعه به شعب تأمین اجتماعی کمک می‌کند و بیمه‌شده می‌تواند در محل کار و زندگی خود این خدمات را دریافت کند.
مصلایی با اشاره به طرح انتقادها و نظرات نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگی در این نشست گفت: مجموعه سازمان تأمین اجتماعی در تلاش است این خواسته‌ها را محقق کند.
از ۱۹ تا ۲۵ تیر ماه به نام هفته تأمین اجتماعی نامگذاری شده است.
۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر