وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه به باکو می رود


وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه به باکو می رود

برونو لومایر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در پایان ماه جاری میلادی به جمهوری آذربایجان سفر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، سمیر شریفوف وزیر دارایی جمهوری آذربایجان در دیدار با جفری روکس دوبزیکس رئیس اتحادیه کارآفرینان فرانسه اعلام کرد که انتظار می رود برونو لومایر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در پایان ماه جاری میلادی به جمهوری آذربایجان سفر کند.

شریفوف با اشاره به حمایت کمیته اقتصادی بین دولتی جمهوری آذربایجان و فرانسه از توسعه بیشتر همکاری های دوجانبه در بخش های اقتصادی، مالی، انسانی و سایر بخش ها تاکید کرد که گفتگوهای مالی و اقتصادی میان دو کشور در جریان سفر وزیر اقتصاد فرانسه به باکو گسترش خواهد یافت.

در همین حال شاهین مصطفایف وزیر اقتصاد جمهوری اذربایجان نیز در نشست تجاری جمهوری آذربایجان - فرانسه که در تاریخ 11 ژوئیه در باکو برگزار شد اعلام کرد که حجم تجارت میان دو کشور در پنج ماهه نخست سال 2019 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 53 درصد افزایش یافته است.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان اشاره کرد که این کشور 2.6 میلیارد دلار در اقتصاد فرانسه سرمایه گذاری کرده است.

مصطفایف با اشاره به سرمایه گذاری 2.2 دلاری فرانسه در اقتصاد جمهوری آذربایجان افزود: "در حال حاضر 45 شرکت فرانسوی در بخش های مختلف اقتصادی جمهوری آذربایجان مشارکت دارند. این شرکت ها در سطح حرفه ای و در بخش های صنعت، حمل و نقل، ساخت و ساز و مخابرات مشغول به فعالیت هستند. این شرکت ها هم چنین در زمینه مدرن سازی و بازسازی پالایشگاه های نفت فعال هستند و مایل هستم به فعالیت های موفق شرکت نفتی توتال فرانسه در طی سال های حضورش در جمهوری آذربایجان اشاره کنم".

شاهین مصطفایف با دعوت از شرکت های فرانسوی برای افزایش سرمایه گذاری در جمهوری آذربایجان خاطر نشان ساخت که فرانسه می بایست از فرصت های ایجاد شده در آذربایجان برای شرکت های فرانسوی استفاده کند.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان اشاره کرد که باکو شریک اصلی فرانسه در منطقه قفقاز جنوبی است و 62.4 درصد از گردش مالی این کشور در این منطقه با جمهوری آذربایجان است.

فرانسه یکی از روسای مشترک گروه میانجی گر مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای پایان دادن به مناقشه قره باغ کوهستانی نیز محسوب می شود.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر