امکان بارداری تا سن 54 سالگی برای زنان وجود دارد


امکان بارداری و حامله شدن تا سن 54 سالگی برای زنان ایرانی وجود دارد.

امکان بارداری و حامله شدن تا سن 54 سالگی برای زنان ایرانی وجود دارد.
به گزارش صدای ایران، دکتر محمد اسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه زنان در ایران می توانند تا سن 54 سالگی باردار شوند، گفت: البته در حال حاضر نگرانی ما از بابت زایمان‌های دیررس است.
وی ادامه داد: باید توجه کرد که ما هیچ مشکلی برای بارداری تا ۵۴ سالگی هم نداریم. حتی زنانی هستند که تا ۵۴ سالگی قدرت بارداری دارند. کسی حق ندارد بگوید تو نمی‌توانی باردار شوی.
اکبری افزود: هر خانمی در هر سنی حق دارد ازدواج کند و باردار شود، اما اگر یک خانم ۵۰ ساله باردار شد، وزارت بهداشت باید بداند که چگونه او را مراقبت کند؛ چراکه وضعیت او با یک دختر ۲۴ ساله متفاوت و به مراتب سخت‌تر است. ما برای همه این مسائل کمی متفاوت‌تر از قبل، برنامه‌ریزی می‌کنیم که این برنامه‌ها در برخی جاها کاملا مغایر و در برخی جاها هم مشابه برنامه‌های پیشین است. قرار است تا ۱۰ مرداد ماه امسال اقدامات‌مان را به اتمام برسانیم.

وی تاکید کرد: نیت‌مان این است که یک گروه ۴۰۰ نفره را در سطح ستاد وزارت بهداشت، ‌آموزش دهیم و این افراد بتوانند به دو میلیون نفر در سطح کل سیستم‌های بهداشتی و درمانی از روستا تا شهر آموزش دهند تا ما این صحبت‌ها را در سطح جامعه مطرح کنیم. به نظر من ما با مردم مشکلی نخواهیم داشت. الان ما به مردم گفتیم بیایید تا فشار خون‌تان را بگیریم و استقبال بسیار خوبی شد. وقتی برای کمپین فشار خون برنامه‌ریزی می‌کردیم، پیش‌بینی می‌کردیم کمتر از ۵۰ درصد جامعه هدف مراجعه کنند، اما مردم آمدند و ۹۸ درصد از جامعه هدف به ما مراجعه کردند. بنابراین ما با مردم مشکل نداریم، باید دعا کنیم که با سیاست‌گذاران و همکاران بین‌بخشی هم مشکل نداشته باشیم. وزارت بهداشت کار تکنیکی می‌کند، اما سایر بخش‌ها هم باید کمک کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین