مصرف آب شرب تهرانی ها، 20 درصد بیشتر از بقیه شهر‌ها


مصرف آب شرب تهرانی ها، 20 درصد بیشتر از بقیه شهر‌ها

خبرگزاری آریا- مردم تهران در مقایسه با بقیه شهر‌ها 20 درصد بیشتر آب شرب مصرف می‌کنند.

مصرف آب شرب تهرانی ها، 20 درصد بیشتر از بقیه شهر‌ها
خبرگزاری آریا- مدیر عامل شرکت آبفا استان تهران: مردم تهران در مقایسه با بقیه شهر‌ها 20 درصد بیشتر آب شرب مصرف می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، محمدرضا بختیاری گفت: مردم شهر تهران در مقایسه با بقیه شهر‌های کشور 20 درصد و در مقایسه با برخی شهر‌های کشور‌های اروپایی هم تراز تهران، 30 درصد بیشتر آب شرب مصرف می‌کنند.
مدیر عامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به اینکه سرانه تولید آب در تهران، 330 لیتر در روز است افزود: هم اکنون مصرف آب شرب در تهران روزانه 3 میلیون و 500 هزار مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 250 هزار مترمکعب افزایش مصرف اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به افزایش سالانه 2 تا 2.5 درصدی جمعیت تهران گفت: امسال، مصرف آب شرب در تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 4 درصد رشد دارد که این رقم بیشتر از رشد جمعیت سالانه تهران است البته تصور مشترکان از بارندگی‌های مناسب تهران، دلیل این افزایش مصرف است.
مدیر عامل شرکت آبفا استان تهران افزود: علاوه بر نبود تجهیزات کافی برای انتقال آب شرب، امکان اختصاص همه آب موجود در سد‌های تهران برای مصرف شرب نیز وجود ندارد، زیرا آب این سد‌ها علاوه بر شرب در بخش کشاورزی و صنعت نیز باید مصرف شود.
بختیاری با اشاره به اینکه تهرانی‌ها روزانه به اندازه حجم دریاچه چیتگر آب شرب مصرف می‌کنند ادامه داد: 20 درصد از کل آب شرب مصرفی در کشور در تهران مصرف می‌شود که این میزان در شهر تهران معادل یک میلیارد و 60 میلیون مترمکعب و در استان تهران یک میلیارد و 450 میلیون مترمکعب است.
وی با بیان اینکه تهرانی‌ها 40 لیتر بیشتر از سرانه مصرف آب شرب مصرف می‌کنند افزود: سرانه مصرف روزانه آب شرب در کشور به ازای هر نفر 210 لیتر است که این میزان در تهران معادل 250 لیتر است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با بیان اینکه آب شرب بسیار گران است و با زحمت زیادی تولید می‌شود ادامه داد: هزینه تمام شده هر مترمکعب آب شرب در تهران 2500 تومان است درحالی که ما به ازای هر مترمکعب 600 تومان از مشترکین دریافت می‌کنیم.
بختیاری با بیان اینکه 70 درصد منابع تامین کننده آب شرب تهران از آب‌های سطحی و 30 درصد از منابع آب زیرزمینی است گفت: هر میزان از آب‌های زیرزمینی بیشتر استفاده شود در سال‌های آینده با مشکل جدی تری مواجه خواهیم شد، زیرا این منابع با 50 سال برداشت و بارش‌های کم مواجه بوده و با یکسال بارش مناسب، کمبود آن‌ها جبران نمی‌شود.
وی افزود: 60 درصد مشترکان تهرانی در چارچوب الگوی مصرف آب شرب مصرف دارند در حالیکه 40 درصد بیشتر از الگوی مصرف آب شرب مصرف می‌کنند و این میزان مصرف بیش از الگو، معادل 50 درصد کل آب شرب تهران است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به افزایش 15 درصدی مقابله و جمع آوری انشعابات غیر مجاز در تهران در سال جاری گفت: برخی مناطق شهرداری در شهر‌های اطراف تهران به صورت غیر مجاز، از منابع آب زیرزمینی برداشت و برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کردند که با تفاهم نامه امضا شده، پساب جایگزین این آب شده و همین رویه موجب رفع مشکل تامین آب شرب غرب تهران به ویژه درمنطقه پرند و رباط کریم شده است در حالیکه در سال‌های گذشته برای تامین آب شرب این مناطق با مشکل مواجه بودیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا