ساخت اقامتگاه‌ بوم‌گردی در روستاهای یزد رویدادی ارزشمند است


ساخت اقامتگاه‌ بوم‌گردی در روستاهای یزد رویدادی ارزشمند است

یزد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به روند رو به رشد راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی با تنوع ساخت و سازها در استان گفت: ایجاد چنین واحدهایی در روستاهای دور افتاده با سبک معماری نوین و سازه‌های ابرخشتی در حوزه گردشگری اقدامی تحسین برانگیز و جالب توجه است.

سید مصطفی فاطمی پنجشنبه شب در مراسم تقدیر از فعالان حوزه گردشگری بوم گردی در روستای «مَروَر» شهرستان میبد افزود: این گونه بوم‌گردی‌ها معماری نوینی دارد، مدل جدیدی در حوزه گردشگری کشور و استان را معرفی می‌کند، افرادی با فرهنگ‌های مختلفی در این مکان گردهم می‌آیند و می‌توانند با فرهنگ‌های هم آشنا شوند.

وی واحد بوم گردی روستای یادشده را با جاذبه‌هایی که دارد معرف استان، شهرستان و فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه خواند و در ارتباط با تأمین زیرساخت‌های مسیر دسترسی به روستا با کمک فرمانداری قول مساعد داد.

فرماندار میبد نیز ایجاد اقامتگاه در روستای مرور را که با انگیزه خوب و با بضاعتی اندک و با همراهی دوستداران حوزه گردشگری در منطقه‌ای دور افتاده و بدون بسیاری از امکانات رفاهی راه اندازی شده است را یک اتفاق خوب و ارزشمند خواند که قطعاً مسافران و گردشگران از جاذبه‌های روستا و اقامتگاه خاطره خوبی خواهند داشت.

حسین فلاح افزود: ان شاءالله با مساعدت اداره کل میراث فرهنگی از محل اعتبارات گردشگری و همراهی فرمانداری در تأمین قیر و انجام اقدامات زیرساخت جاده مشکل مسیر تردد به روستا نیز رفع خواهد شد.

به گفته مدیر واحد یادشده این اقامتگاه از سال ۹۴ راه اندازی شد و ظرفیت پذیرش روزانه آن ۳۰ گردشگر و حتی بیشتر است اعضای پذیرایی به صورت خانوادگی در تهیه و پخت غذاهای محلی مانند کالجوش، اشکنه، آبگوشت، نان تنوری، و.. همکاری دارند.

طاهرنیا رفع مشکلات مسیر دسترسی به روستا را در رفت و آمد گردشگران و مردم بسیار مؤثر و مورد نیاز دانست.

روستای مرور از روستاهای بخش بفروئیه شهرستان میبد است.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴/‏‬ ۲۰۴۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول