هر از گاهی آماری منتشر می شود که در آن به نام برخی از بازیگران اشاره می شود که مثلا آنها در این مدت زمان n مقدار میلیارد در سینما فروش کرده اند، آماری که حتی اگر وجهه بین المللی و رسمی هم به خود بگیرد نمی تواند منطقی در آن دیده شود .

اینکه نوید محمد زاده x میلیارد فروش کرده است و نفر اول فروش ستارههای سینما محسوب می شود یا محمد رضا گلزار دوم است، مهران مدیری سوم است و پژمان جمشیدی چهارم و ... شاید نگاهی به میزان استقبال مخاطب به لحاظ فروش فیلم در اثری که این هنرمندان در آن ایفای نقش داشته اند باشد اما دور از منطق است که فکر کنیم ستاره ها با هر اندازه از محبوبیت و توانمندی شان تنها عنصر موثر در فروش یک فیلم سینمایی محسوب می شوند.

فروش یک فیلم سینمایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که تنها یکی از آنها می‌تواند بازیگر باشد. اما موارد مهم و موثری چون؛

الف: زمان اکران

ب: فیلمنامه

ج: کارگردانی

د: چیدمان بازیگر

ه: ساختار و کیفیت فیلم

و: ژانر

و چندین عامل دیگر که هر کدام در موفقیت یک فیلم سینمایی موثر هستند.

بی تردید ستاره ها هم نمی توانند در یک قصه آبکی بدرخشند! مگر می شود در قصه ای که هیچ حرفی برای گفتن ندارد ستاره ای بتواند ناجی قصه باشد؟

در طول ادوار مختلف بارها شاهد این بوده ایم که ستاره های سینما از یک قصه بی سر و ته به اقبالی دست پیدا نکرده اند!

و باز بارها مشاهده کرده ایم که ستاره ها به لطف توانایی و توانمندی بازیگر مقابلشان( نقش مکمل) توانسته اند صاحب سیمرغ شوند.

در حقیقت گذشته است آن دوره ای که تماشاگران تنها به واسطه ستاره ها وارد سالنهای سینما می شدند.

در حقیقت امروزه حتی می توان گفت تبلیغات دهان به دهان جای تبلیغات مختلف در مدیاهای متفاوت را گرفته است و فیلم های ضعیف با تبلیغات قوی و ترفند های مختلف تبلیغاتی هم نمی توانند به فروش ایدآل دست پیدا کنند. مگر از تماشاگرانشان نمره قبولی بگیرند و اثر در تبلیغات دهان به دهان هم موفق باشد.

بدین ترتیب باید گفت موفقیت هر فیلم سینمایی و دیده شدن هر ستاره ای در سینما به فاکتورهایی بستگی دارد که نبود هر یک شرایط را برای درخشش ستاره و اقبال اقتصادی مهیا نمی کند.

با این اوصاف باید گفت این ستاره ها نیستند که از یکدیگر پیشی می گیرند ، ستاره ها نقش خودشان را بازی می کنند، یعنی تنها به اندازه ای که شاید روی کاغذ هم مشخص شود تماشاگرشان را به سالن می کشاند و موفقیت هر فیلم تنها برای آنها و به اسم آنها نیست.

وفتی که یک چهره پرفروش کمدی در سینمای جدی نمی فروشد یا یک چهره استار در سینمای درام در ژانر کمدی حرفی برای گفتن ندارد، باید مطمئن شد که ستاره ها هم برای دیده شدن باید در جایی درست قرار بگیرند.

اخیرا در آماری اعلام شده است که نوید محمدزاده پول‌سازترین بازیگر چهار ماه اول سال 1398 است. در اینکه او بازیگری توانمند است و می تواند زندگی هنری واقتصادی یک پروژه را تحت تاثیر قرار دهد شکی نیست اما همه چیز باید دست به دست هم دهد تا ستاره هم به پولسازی برسد.

با رسیدن فروش «سرخ‌پوست» به هشت میلیارد و ششصد میلیون تومان فیلم نیما جاویدی، کمدی «ما همه با هم هستیم» را در جدول فروش جا گذاشت و به رتبه دوم جدول فروش عید فطر رسید.

بازیگران زیر پولسازترین بازیگران سینمای ایران در چهار ماه اول سال 98 بوده اند.

نوید محمد زاده با 35230000 اول

محمدرضا گلزار و مهران مدیری با 31080000 دوم

پژمان جمشیدی با 27810000 سوم