نفت سنگین ایران 7 دلار ارزان شد


نفت سنگین ایران 7 دلار ارزان شد

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در ژوئن سال 2019 به 2.225 میلیون بشکه در روز رسید و نفت سنگین ایران شش دلار و 98 سنت در هر بشکه ارزان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۲۲۵ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۴۲ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۲.۳۶۷ میلیون بشکه در روز در ژوئن، کاهش نشان داد.

طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از ۱۴ کشور است، در ماه ژوئن ۲۹.۸۳ میلیون بشکه در روز بود که نسبت به ماه پیش از آن ۶۸ هزار بشکه در روز کاهش داشت. تولید نفت علاوه بر ایران، در لیبی و آنگولا کاهش یافت، در حالی که تولید نیجریه و عربستان سعودی افزایش داشت.

طبق خبر ایسنا، قیمت نفت سنگین ایران در ماه ژوئن ۶۰ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه بود که در مقایسه با مه ۶۷ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه در مه، شش دلار و ۹۸ سنت کاهش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۳ دلار و ۲۶ سنت در مقایسه با ۶۶ دلار و ۸۹ سنت در سال ۲۰۱۸ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در ژوئن حدود هفت دلار یا ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۲ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید که دومین کاهش ماهانه متوالی بود و ارزش این سبد به همراه شاخص‌های قیمت نفت به شدت افت کرد./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی