اولین غذای حلال در فضا


اولین غذای حلال در فضا

ایستگاه فضایی بین المللی،اولین فضانورد مسلمان اماراتی که روز 25 سپتامبر راهی فضا می شود،غذای حلال ارائه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»،ایستگاه فضایی بین المللی به «هزاع المنصوری» ،اولین فضانورد مسلمان اماراتی که روز 25 سپتامبر راهی فضا می شود،غذای حلال ارائه می دهد.

شرکت روسی «آزمایشگاه غذای فضایی» که متخصص تهیه غذای فضانوردان است،اعلام کرد که غذاهای حلال که یک سفر هشت روزه را کفایت می کند تا اواسط ماه آگوست آماده می شود.

این فضانورد مسلمان و دو همکار دیگرش از «ماموریت 61 ایستگاه بین المللی فضایی» به کارهایی از جمله انجام مشاهدات زمینی،تجربیات تصویربرداری،ارتباط با ایستگاه های زمینی،در میان گذاشتن اطلاعات و مستند کردن اطلاعات بیولوژیکی مرتبط با زندگی روزانه فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی؛خواهند پرداخت.

المنصوری ششمین فضانورد مسلمان است که از ایستگاه فضایی بین المللی بازدید می کند و به طور کلی یازدهمین مسلمان است که به فضا می رود.

او که خلبان سابق نظامی امارات بوده است همچنین تور معرفی ایستگاه فضایی بین المللی را به عربی ارائه خواهد داد.

این مرد 31 ساله ماموریت Soyuz MS-15 خود را همراه با « Oleg Skripochka»،همکار روس و « Jessica Meir.»،همکار آمریکایی اش انجام می دهد.

این ماموریت از نخستین و بزرگترین ایستگاه فضایی که در کشور مسلمان نشین قزاقستان واقع شده ،آغاز می شود.

تلاش های بسیاری از سوی آژانس های فضایی کشورهای مسلمان برای رسیدگی به مسائل مربوط به مناسک مذهبی فضانوردان مسلمان در فضا صورت گرفته است.

به عنوان مثال،آژانس فضایی ملی مالزی کنفرانسی با حضور 150 دانشمند و عالم مذهبی اسلامی را برای بررسی مسئله چگونگی تعیین قبله در فضا،حمایت کرد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...