پرده برداری مرحوم شیخ سعید شعبان دبیرکل توحید اسلامی لبنان از چهره واقعی آل سعود+ فیلم


پرده برداری مرحوم شیخ سعید شعبان دبیرکل توحید اسلامی لبنان از چهره واقعی آل سعود+ فیلم

شفقنا- «علامه مجاهد شیخ سعید شعبان» دربیرکل حرکت توحید اسلامی لبنان بود که در سال 1376 درگذشت. به گزارش شفقنا سرویس ترجمه شفقنا، مرحوم شیخ سعید شعبان با امام خمینی(ره) بیعت کرد و تا پایان عمر شریفش بر سر پیمانش پافشاری کرد. او در این کلیپ پرده از آل سعود برمی دارد. گفتنی است جنبش توحید اسلامی اهل تسنن لبنان […]

پرده برداری مرحوم شیخ سعید شعبان دبیرکل توحید اسلامی لبنان از چهره واقعی آل سعود+ فیلم

شفقنا- «علامه مجاهد شیخ سعید شعبان» دربیرکل حرکت توحید اسلامی لبنان بود که در سال ۱۳۷۶ درگذشت.

به گزارش شفقنا سرویس ترجمه شفقنا، مرحوم شیخ سعید شعبان با امام خمینی(ره) بیعت کرد و تا پایان عمر شریفش بر سر پیمانش پافشاری کرد. او در این کلیپ پرده از آل سعود برمی دارد.

گفتنی است جنبش توحید اسلامی اهل تسنن لبنان در سال ۱۳۶۱ از سوی شیخ سعید شعبان تحت تاثیر اسلام گرایی انقلاب اسلامی ایران و ناکامی جنبش های ملی گرایانه و مارکسیستی جهان عرب، در شهر طرابلس واقع در شمال لبنان ایجاد شد.

ترجمه فارسی سخنان مرحوم شیخ سعید شعبان در این ویدئو که در آنها پرده از چهره آل سعود برمی دارد، ذکر می شود:

«برشما مبارک باد ای حکام عرب.. ما می دانیم که شما از زمان شریف حسین به سمت پستی و رذیلت اوج گرفتند…از زمانی که وهابی ها با انگلیس علیه دولت عثمانی همراه شدند … از روزی که شریف حسین با انگلیس علیه عثمانی ها ائتلاف کردند..آیا تاریخ را به یاد می آورید؟.. از آن زمان برای انگلیس در خلیج(فارس) و در عربستان دولت تشکیل شد و امروز آمریکا و بریتانیا آن منطقه به همراه دیگر مناطق خاورمیانه را بین خود تقسیم کرده اند… آری حکام جزیره عربی مخالف اهل سنت عثمانی بودند.. آیا عثمانی ها شیعه بودند؟ آیا انگلیس سنی بود؟ آیا لرد انگلیسی سنی بود؟ بله اهل سنت همه کارهای عربستان را تایید می کردند اما اکنون دوستداران این کشور می گویند که علیه آنها قسی القلب شده است…چرا می خواهید حقیقت را انکار کنم؟ چرا می خواهید ناحق بگویم؟ آری کلمه حق سنگین است و شاید برای من بیشتر از شما سنگین باشد زیرا من بار شمار را به عنوان شنونده نیز به دوش می کشم… آیا من حقیقت را بگویم؟.. آیا آبروی خدا را ترجیح دهم یا آبروی مردم را؟ از من می خواهید چکار کنم؟ آیا مردم را در برابر خشم خدا راضی نگه دارم تا مرا وارد عذاب خود کند؟… من آماده کتمان حق نیستم زیرا خداوند متعال کتمان حق را حرام کرده است….چه کسی با عثمانی ها جنگید و به همراه انگلیس آنها را تحت تعقیب قرار داد؟ حتی شیعیان بصره از ایستادن در برابر عثمانی های اهل سنت ابا کردند. تاریخ خودش را تایید می کند… اما امروز اولین دشمن مسلمانان، همان رژیم هایی هستند که با انقلاب اسلامی جنگیدند و می جنگند…

همه حقیقت را بگویم یا بخشی از آن را؟… گفتن حقیقت در آخرین روزهای عمر دشوار است ..من می دانم که رسول الله(ص) فرمودند هر کس در راه حق ثابت قدم باشد، ثواب پنجاه نفر از صحابه را به او می دهد».

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!