لهستان 3 - ایران یک/ کار صعود شاگردان کولاکوویچ پیچیده شد


لهستان 3 - ایران یک/ کار صعود شاگردان کولاکوویچ پیچیده شد
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله فینال لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ مقابل لهستان مغلوب شد.

به گزارش فارس، تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ از ساعت ۰۲:۳۰ بامداد در شیکاگو به مصاف لهستان رفت که این مسابقه با نتیجه ۳ بر یک و با امتیازهای ۲۵ - ۲۱، ۱۸ - ۲۵ ، ۲۰ - ۲۵ و ۲۲ - ۲۵ به سود شاگردان ویتال هینن خاتمه پیدا کرد.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از سعید معروف، سید محمد موسوی، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، امیر غفور و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد. این بازی را سیمونوویچ ۴۳ ساله از صربستان به همراه هرنان گونزالو کاسامیولا ۵۴ ساله از آرژانتین سوت زدند.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران

تیم ایران با سرویس‌های علی شفیعی شروع خوبی داشت. در امتیازهای ابتدایی که کولاکوویچ درخواست ویدئوچک کرد و امتیاز به ایران رسید ویتال هینن به شدت معترض شد و معتقد بود که توپ در داخل زمین ایران قرار گرفته است. هینن در این مسابقه خیلی زود وارد مسائل حاشیه‌ای شد و همین موضوع به شاگردانش هم منتقل شد تا در امتیاز ۵ بر ۳ به سود ایران بدنورز کارت زرد دریافت کند. لهستانی‌ها در امتیاز ۷ بازی را به تساوی کشاندند، اما در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. سرویس‌های میلاد عبادی پور و عملکرد خوب امیر غفور روی تور نتیجه بازی را ۱۱ بر ۷ به سود ایران کرد تا هینن درخواست وقت استراحت فنی کند. سرویسی با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت که توسط امیر غفور زده شد امتیاز ۱۶ را به ایران رساند تا تیم‌ها در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به وقت استراحت فنی دوم بروند. شاگردان هینن اختلاف را کم کردند، اما در نهایت ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود لهستان

ترکیب ایران در شروع ست دوم تغییر کرد. برتری در شروع این ست هم با ایران بود، اما توپ‌گیری لهستانی‌ها در انتهای زمین اجازه نداد تا اختلاف تیم‌ها بیشتر شود. در ادامه سرویس‌های بدنورز دریافت تیم ایران را دچار مشکل کرد تا نتیجه بازی ۶ بر ۴ به سود شاگردان هینن شود. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود لهستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. ملی‌پوشان ایران اختلاف را کم کردند تا در امتیاز ۱۰ بر ۹ به سود لهستان ویتال هینن درخواست وقت استراحت فنی کرد تا مانع روند امتیازگیری ایران شود. اعتراض‌های مکرر هینن به تصمیم داور موجب شد تا لهستانی‌ها یک کارت قرمز بگیرند و نتیجه بازی ۱۳ بر ۱۳ مساوی شود. در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود لهستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. عملکرد خوب لهستانی‌ها در این ست موجب شد تا نتیجه بازی در این ست ۲۵ بر ۱۸ به سود آنها شود.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود لهستان

بازی در ست سوم پایاپایی آغاز شد. توپ‌گیری در زمین لهستانی‌ها کار را برای امتیازگیری ایران سخت کرد. تیم‌ها در شرایطی به وقت استراحت فنی اول رفتند که نتیجه بازی ۸ بر ۷ به سود ایران بود. سرویس‌های امیر غفور موجب شد تا نتیجه بازی ۱۱ بر ۸ به سود ایران شود تا هینن درخواست وقت استراحت فنی کند. در ادامه بازی لهستانی‌ها موفق شدند با استفاده از اشتباهات تیم ایران نتیجه را به ۱۲ بر ۱۱ به سود خود تغییر دهند تا این بار کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود لهستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. اشتباهات در تیم ایران زیاد شد و لهستانی‌ها به خوبی از این موضوع استفاده کردند. در امتیاز ۲۱ بر ۱۶ به سود لهستان علی اصغر مجرد و محمدجواد معنوی‌نژاد در ترکیب ایران قرار گرفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود لهستان تمام شد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود لهستان

برای شروع این ست محمدجواد معنوی‌نژاد و علی‌اصغر مجرد از ابتدا در ترکیب ایران قرار گرفتند. لهستانی‌ها در این ست هم توانستند از ایران پیش بیفتند و در امتیاز ۵ بر ۲ به سود آنها کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد. در امتیاز ۸ بر ۶ به سود لهستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. توپ‌گیری‌های لهستان کار را برای امتیازگیری ایران سخت کرد، اما دو دفاع روی تور متوالی توسط ملی پوشان ایران نتیجه بازی را در امتیاز ۱۰ به تساوی کشاند. تیم‌ها در شرایطی به وقت استراحت فنی دوم رفتند که نتیجه بازی ۱۶ بر ۱۴ به سود لهستان بود. برتری شاگردان هینن و عملکرد ضعیف ملی‌پوشان ایران ادامه پیدا کرد تا ست چهارم هم با نتیجه ۲۵ بر۲۲ به سود لهستان تمام شود.

تیم ملی والیبال لهستان با این پیروزی و ۵ امتیازی و صعودش به مرحله نیمه‌نهایی قطعی شد. دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل که بامداد فردا برگزار می‌شود تعیین کننده دومین تیم صعود کننده از این گروه خواهد بود.

ایران و لهستان در هفته سوم دور مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال هم به میزبانی ارومیه به مصاف هم رفتند که آن مسابقه با نتیجه ۳ بر ۲ به سود شاگردان کولاکوویچ خاتمه پیدا کرد.

تیم ملی والیبال لهستان که با ترکیب دوم خود راهی شیکاگو شده است در بازی نخست خود شب گذشته موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ برزیل را شکست دهد. شاگردان ایگور کولاکوویچ فردا در دومین مسابقه خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ از ساعت ۰۲:۳۰ بامداد به مصاف برزیل خواهند رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس