آماده‌سازی مجموعه نهم رشته‌های کاردانش/ توجه به توسعه آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم


مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش از بررسی رشته‌های کاردانش متناسب با نیاز بازار کار و آماده‌سازی مجموعه نهم این رشته‌ها خبر داد.

آماده‌سازی مجموعه نهم رشته‌های کاردانش/ توجه به توسعه آموزش‌های مهارتی در مناطق محروممصطفی آذرکیش مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌ریزی این دفتر برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: مبنای تمام برنامه‌ریزی‌ها در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که ۶ زیر نظام آن تهیه و برنامه‌های اجرایی آن هم تدوین شد.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه اجرایی سند تحول بنیادین ۲۷ فروردین امسال در اختیار استان‌ها قرار گرفت و مبنای برنامه‌ریزی فعالیت‌ها شد که بر این اساس اقداماتی برای تحقق اهداف سند در دستور کار قرار گرفته است.

وی توسعه متوازن رشته‌ای و شاخه‌ای، توجه به اسناد بالادستی همچون نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین، برنامه ششم و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش را از جمله مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه آموزش‌های مهارتی بر شمرد و گفت: در حوزه کیفیت‌بخشی هم المپیاد مهارتی مسابقات خاص هنرجویان آموزش و توانمندسازی هنرآموزان و آموزش همراه با تولید را مورد توجه قرار دادیم.

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: توجه به توسعه آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم، پوشش تحصیلی آموزش مهارتی ویژه دختران و بروزرسانی برنامه‌ها را از دیگر مسائل مورد توجه در حوزه آموزش‌های مهارتی عنوان کرد.

بررسی رشته‌های جدید برای ورود به شاخه کاردانش

آذرکیش درباره تغییر در رشته‌های حوزه کاردانش اظهار کرد: برخی رشته‌ها جدید در حال بررسی هستند که اگر به تصویب برسد برای مهر ۹۸ اجرایی خواهند شد و پیش از این سابقه داشته است که رشته‌ای تا مردادماه تصویب و در مهر همان سال در هنرستان‌ها راه‌اندازی شد.

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این رشته‌ها در ۴ حوزه خدمات، کشاورزی، هنر و صنعت در نظر گرفته شده اند افزود: علاوه بر این رشته‌های جدید در حال آماده‌سازی مجموعه نهم رشته‌های کاردانش هستیم که در این مجموعه علاوه بر رشته‌های جدید بعضی رشته‌های قبلی هم بروزآوری می‌شوند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال با توجه به تغییرات بازار بورس این رشته با تغییراتی همراه خواهد بود همچنین در رشته طلا و جواهرسازی که اکنون هنرآموز می‌پذیرد رویکرد‌های جدیدی متناسب با استاندارد‌ها در نظر می‌گیریم.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: هنوز تعداد رشته‌های مجموعه نهم مشخص نشده است، اما مبتنی بر نیاز بازار کار و شرایط جامعه بررسی‌های لازم انجام می‌شود و سعی می‌کنیم پیش از مهر ۹۸ این مجموعه را نهایی کنیم تا رشته‌های جدیدی را برای سال تحصیلی پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !