زور والیبال ایران به تیم دوم لهستان نرسید


زور والیبال ایران به تیم دوم لهستان نرسید

تهران- ایرنا- تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها مقابل تیم دوم لهستان شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲:۳۰ بامداد جمعه در نخستین مسابقه خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال به مصاف لهستان رفت و به نتیجه سه بر یک از حریف خود باخت. ست اول این بازی با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران رقم خورد اما سه ست بعدی با امتیازات ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ با برتری لهستان به پایان رسید تا این تیم راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

لهستان با تیم دوم خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها شرکت کرده است اما با پیروزی مقابل برزیل و ایران و صعود به جمع چهار تیم برتر مسابقات، همه را غافلگیر کرد.

ایران برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها باید در دومین مسابقه خود در مرحله گروهی، برزیل را شکست بدهد.

ایگور کولاکوویچ در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، پوریا فیاضی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

زور والیبال ایران به تیم دوم لهستان نرسید

ست اول (ایران ۲۵ - لهستان ۲۱)

ایران بازی را خیلی خوب شروع کرد و سه امتیاز پیاپی به دست آورد. عملکرد بازیکنان ایران به خصوص غفور، در زدن اسپک خوب و کم‌اشتباه بود. سرویس‌های خوب بازیکنان ایران نیز دریافت حریف را به شدت دچار مشکل کرده بود. دفاع روی تور هم دیگر نقطه قوت شاگردان کولاکوویچ در ست نخست به حساب می‌آمد. عبادی‌پور عملکرد فوق‌العاده‌ای در این ست داشت اما ستاره بازی بدون شکل غفور بود که در حمله، دفاع و سرویس درخشید.

زور والیبال ایران به تیم دوم لهستان نرسید

ست دوم (ایران ۱۸ - لهستان ۲۵)

سرویس‌های خوب بازیکنان لهستان، تیم ایران را به شدت دچار مشکل کرده بود. ضریب اشتباهات فردی هم در میان شاگردان کولاکوویچ بالا رفت. در میانه‌های ست ایران بهتر بازی می‌کرد و به حریف نزدیک شد. ویتال هینن سرمربی لهستان در یک صحنه درخواست وقت استراحت داشت اما داوران حرف او را متوجه نمی‌شدند و به همین دلیل او بارها درخواست خود را مطرح کرد. داور هم که تصور کرد هینن مشغول اعتراض است، او را با کارت قرمز جریمه کرد و یک امتیاز به ایران داد. این اشتباه داور باعث شد تا بازی در امتیاز ۱۳ به تساوی کشیده شود. پس از این وقفه طولانی، دوباره لهستانی‌ها بهتر بازی کردند و توانستند فاصله زیادی به وجود بیاورند. در امتیازات پایانی ست، هنگامی که تیم ایران سرویس را در اختیار داشت محمدرضا موذن در پست لیبرو به جای حضرت‌پور وارد زمین می‌شد تا در توپ‌گیری شرایط تیم بهتر شود. درحالی که بازی ۲۳ بر ۱۸ به سود لهستان بود فرهاد قائمی به جای فیاضی وارد زمین شد تا شاید مشکل دریافت توپ حل شود اما این تعویض هم چاره‌ساز نبود و لهستان به راحتی پیروز شد.

زور والیبال ایران به تیم دوم لهستان نرسید

ست سوم (ایران ۲۰ - لهستان ۲۵)

همچنان دریافت تیم ایران دچار مشکل بود. به همین دلیل توپ‌ها به خوبی در اختیار سعید معروف قرار نمی‌گرفت تا برنامه‌های هجومی تیم را ترتیب دهد. دفاع روی تور ایران هم کارآمد نبود. در سوی دیگر میدان، بازیکنان لهستان در زدن اسپک هم کم‌اشتباه بودند. پاسور لهستان عملکرد بسیار خوبی داشت و بارها مهاجمین تیمش را در شرایطی قرار داد که بدون مزاحمت دفاع ایران اسپک بزنند. توپ‌گیری دیگر نقطه قوت لهستان محسوب می‌شد. در امتیازات پایانی ست، محمدجواد معنوی‌نژاد و علی‌اصغر مجرد به جای فیاضی و شفیعی وارد زمین شدند اما نتوانستند تغییری در روند بازی به وجود بیاورند. ایران پراشتباه و لهستان تیم برتر میدان در ست سوم بود.

زور والیبال ایران به تیم دوم لهستان نرسید

ست چهارم (ایران ۲۲ - لهستان ۲۵)

در این ست مجرد و معنوی‌نژاد در ترکیب اصلی تیم ایران باقی ماندند. همچنان دریافت و حمله ایران بسیار پراشتباه و توپ‌گیری، دفاع روی تور و سرویس لهستانی‌ها بسیار موفق بود. وقتی مانند ست‌های قبل فاصله امتیازی زیادی به سود لهستان به وجود آمد، بازیکنان ایران از نظر روحی هم به شدت افت کردند و نمایش بسیار ضعیفی داشتند.

زور والیبال ایران به تیم دوم لهستان نرسید

‌برنامه و نتایج مسابقات مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال به وقت تهران

پنجشنبه ۲۰ تیر

برزیل ۲ - لهستان ۳

آمریکا ۳ - فرانسه ۱

جمعه ۲۱ تیر

ایران ۱ - لهستان ۳

ساعت ۵:۳۰، روسیه - فرانسه

شنبه ۲۲ تیر

ساعت ۲:۳۰، ایران - برزیل

ساعت ۵:۳۰، آمریکا - روسیه

یکشنبه ۲۳ تیر

ساعت ۲:۳۰، تیم اول گروه A - تیم دوم گروه B

ساعت ۵:۳۰، تیم اول گروه B - تیم دوم گروه A

دوشنبه ۲۴ تیر

ساعت ۰:۳۰، رده‌بندی

ساعت ۳:۳۰، فینال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران