آمریکا: با واسطه از ایران خواستار کاهش تنش‌ها شده‌ایم


آمریکا: با واسطه از ایران خواستار کاهش تنش‌ها شده‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن با واسطه متحدانش از تهران خواسته تنش‌ها را کاهش دهد.

آمریکا: با واسطه از ایران خواستار کاهش تنش‌ها شده‌ایمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت تهران) گفت آمریکا با واسطه متحدانش از ایران خواسته تنش‌ها را کاهش دهد.

وی در کنفرانس خبری روزانه گفت: «فکر می کنم درباره ایران، به طور کلی ما موضع خودمان را کاملاً به صراحت بیان کرده‌ایم... وزیر خارجه‌مان، [مایک] پمپئو برای حل این مسئله به اقصی نقاط جهان سفر کرده و با متحدانمان صحبت کرده است.»

اورتگاس اضافه کرد: «رئیس‌جمهور گفته که بدون پیش‌شرط حاضر است با ایرانی‌ها ملاقات کند. بنابراین ما به دنبال راه حل دیپلماتیک هستیم. به دفعات از متحدانمان خواسته‌ایم که از ایران بخواهند تنش‌ها را کاهش دهد، به منافع و متحدان آمریکا تعرض نکند و در منطقه وحشت ایجاد نکند.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه روی آورده است.

در تازه‌ترین اقدام تحریک‌آمیز، بامداد ۳۰ خردادماه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا وارد حریم سرزمینی جمهوری اسلامی شد. این هواپیما در منطقه روبروی کوه مبارک هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس