نیروی دریایی ایران در منطقه خلیج فارس سرآمد است


نیروی دریایی ایران در منطقه خلیج فارس سرآمد است

ژنرال مارک میلی: ایران جدی ترین تهدید متعارف و غیرمتعارف در منطقه برای آمریکا است.

نیروی دریایی ایران در منطقه خلیج فارس سرآمد استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی اِسپَن, نامزد پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای فرماندهی ستاد مشترک ارتش این کشور گفت نیروی دریایی ایران در منطقه خلیج فارس سرآمد است.
ژنرال مارک میلی (Mark Milley) نامزد فرماندهی ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در پاسخ به این پرسش که ارزیابی وی از تهدید نظامی کنونی ایران (برای آمریکا) چیست, گفت: ایران جدی ترین تهدید متعارف و غیرمتعارف در منطقه برای آمریکا است. عمده ترین توانایی های نظامی ایران موشک ها, نیروی دریایی و نیروهای نامتعارف هستند. ایران بزرگترین زرادخانه موشک های سطح به سطح را در منطقه در اختیار دارد که شامل موشک های بالستیک و کروز و موشک اندازهای سیار می باشد. برخی از این موشک های سطح به سطح, بردشان به 2000 کیلومتر می رسد.
وی همچنین اذعان کرد نیروی دریایی ایران سرآمد (نیروهای دریایی منطقه) خلیج فارس است. نیروی دریایی ایران دارای تعداد بسیاری قایق های کوچک و مین های دریایی است که باعث می شود در جریان هر نبردی, آزادی حرکت و جابجایی برای حریف دشوار شود. نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با گروههای شیعی در سراسر منطقه خاورمیانه ارتباط دارد تا منافع ایران را به پیش ببرد. نیابتی ها (گروههای نیابتی) گزینه های غیرمتعارفی را برای عملیات ایران در کشورهای لبنان, عراق, سوریه, یمن, بحرین و در سطح جهان در اختیار این کشور قرار می دهند.
ماریک میلی همچنین افزود نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با گروههای برگزیده سنی شامل جهاد اسلامی فلسطین, حماس , پیوندهای دیرینه ای دارد. نیروی زمینی متعارف ایران (نیروی زمینی رسمی ایران) همچنان تمرکزش روی تامین امنیت داخلی و دفاع از سرزمین ایران است درحالیکه تعداد محدودی از این نیروها در عراق و سوریه مستقر می شوند.
وی گفت رئیس جمهور آمریکا به روشنی گفته است که خواستار جنگ با ایران نیست و تمایل دارد با ایران مذاکره کند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید