به گزارش افکارنیوز،

دستور هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه تا سه شنبه(23 تا 25 تیر) منتشر شد. همچنین جلسه روز دوشنبه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار می شود.

اخبار سیاسی_ در کمیسیون مشترک طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی،‌ در کمیسیون قضایی و حقوقی لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، در کمیسیون فرهنگی طرح اداره و نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پاسخگوی پرسش های ولی داداشی نماینده آستارا و حسین مقصودی نماینده سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخگوی پرسش های احمد بیگدلی نماینده خدابنده، علی بختیار گلپایگانی نماینده گلپایگان و خوانسار خواهد بود.

بنابر این گزارش در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره پذیرش خارج از ظرفیت دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه در زاهدان بحث و بررسی می شود.

در کمیسیون اقتصادی گزارش نهایی از تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت های مختلف ارائه می شود.

همچنین در کمیسیون عمران، درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از قراردادهای منعقده برای تأمین هواپیما و نوسازی سیستم های ناوبری هوایی توسط وزارت راه و شهرسازی و تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گزارشاتی ارائه خواهد شد.