روند ترخیص کالا از طریق بنادر و گمرکات با سرعت مناسبی انجام شود


وزیر اقتصاد گفت: تلاش ما بر این است که روند ترخیص کالا از طریق بنادر و گمرکات با سرعت مناسبی انجام شود.

روند ترخیص کالا از طریق بنادر و گمرکات با سرعت مناسبی انجام شود

پنجشنبه شب در نشست با فعالان اقتصادی استان هرمزگان با بیان اینکه سیاست گذاری‌ها در کشور به گونه‌ای است که فعالان اقتصادی بدون دغدغه در راستای تعالی اقتصاد اقدام کنند، عنوان کرد: در شرایط امروز فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با حضور در عرصه اقتصاد باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: ما نیز در راستای ایجاد بستر مناسب برای فعالیت روان و بدون دغدغه فعالان اقتصادی تلاش می‌کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تصمیمات دولت در راستای تقویت تولید است، افزود: در شرایط امروز تقویت تولید به رونق اقتصادی کمک می‌کند.

دژپسند تصریح کرد: بالغ بر ۸۵ درصد واردات کشور نیز کارکرد رونق تولید دارد و موجب تقویت تولید می‌شود.

وی از ذخیره سازی قابل توجه کالا‌های اساسی خبر داد و بیان داشت: در سال جاری در حوزه تولیدات کشاورزی رشد قابل توجهی را شاهد بوده ایم که عمده این محصولات دربرگیرنده کالا‌های اساسی هستند و همچنین واردات کالا‌های اساسی نیز به مقدار کافی انجام شده و شاهد تامین و توزیع این کالا‌ها در سراسر کشور هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی اقدامات دشمنان، اما شاهد هستیم که در بنادر کشورمان کشتی‌های متعددی جهت تخلیه و بارگیری کالا پهلوگیری می‌کنند.

دژپسند اظهار داشت: تلاش ما بر این است که روند ترخیص کالا از طریق بنادر و گمرکات با سرعت مناسبی انجام شود و این زمان را تا حد امکان کاهش دهیم، اما در عین حال باید الزاماتی همچون مسائل استاندارد، ایمنی و بهداشت نیز رعایت شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای رونق مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات اساسی در این حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد است که اقدامات بزرگی در این راستا در حال انجام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دلنوشته و متن زیبا در مورد امام رضا (ع)