علی عسگری: باید با تولید محتوای خوب زندگی سالمی برای فرزندانمان شکل دهیم


علی عسگری: باید با تولید محتوای خوب زندگی سالمی برای فرزندانمان شکل دهیم

کرمانشاه- ایرنا- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز هجوم غرب به سمت کشور و ملت ما در بحث فرهنگ زیاد است و ما در معرض یک جنگ فرهنگی بی پایان بزرگی قرار داریم، تاکید کرد که باید با تولید محتوای خوب به ایجاد یک زندگی سالم برای فرزندانمان تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ عبدالعلی علی‌عسکری پنجشنبه شب در آئین پایانی دومین جشنواره ملی پویانمایی و نمایش‌های عروسکی تلویزیونی ایران در تالار انتظار کرمانشاه با بیان اینکه دشمن، عفاف و حجاب و اینکه کسی بخواهد در جامعه پاکیزه و زیست تمیز داشته باشد را نشانه گرفته است، افزود: دشمن از طریق رسانه به دنبال تخریب این موضوعات است.

او به حجم مطالب کثیف بر روی اینترنت در دنیا اشاره کرد و گفت: امروز ۸۰ درصد محتوای اینترنت دنیا مستهجن و کثیف است و ما باید بتوانیم با تولید محتواهای خوب فرزندان خودمان را نجات و هدایت کنیم و بتوانیم به خوبی سبک زندگی را برای آنها شکل دهیم.

او کار فیلنمامه نویسان، طراحان، برنامه سازان و فعالان حوزه کودک و نوجوان را در این حوزه خطیر دانست و خطاب به آنان گفت: باید در زمینه محتوا خیلی دقیق باشید و بیش از هر چیزی به تولید محتوای پاکیزه و سطح بالا و باکیفیت بها بدهید.

وی با بیان اینکه موضوع محتوا و پیام نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم، گفت: ما منابع غنی از جمله قصه‌های قرآنی، روایات بزرگان دینی، زیرساخت‌های فکری و اندیشه‌های دانشمندان، عالمان و متفکران و متون قدیم ادبیات فارسی و ادبیات مدرن داریم که می‌توان دست مایه تولید قرار دهیم و آثار فاخری تولید کنیم که بر سبک زندگی، اخلاق، دین و رفتار ما اثرگذار باشد.

رئیس رسانه ملی در ادامه با بیان اینکه ادبیات غنی رهبر معظم انقلاب نیز برای اینکه برای خودمان و براساس سبک اسلامی خودمان بخواهیم تمدن سازی و جامعه سازی کنیم، بسیار مهم است، گفت: بنده کسی را نمی‌شناسم که به اندازه این بزرگوار ادبیات فاخر مفید برای اداره جامعه و شکل دهی به فرهنگ، ادبیات، اقتصاد، سیاست و عظمت و اقتدار یک کشور به این اندازه تولید کرده باشد که ما به عنوان یک دستمایه بسیار خوب و ارزشمند می‌توانیم از این تولیدات استفاده کنیم.

علی عسکری یکی از این اسناد را که به تازگی توسط رهبر معظم انقلاب منتشر شده را بیانیه گام دوم انقلاب دانست و با تاکید بر اینکه برای ما ضروری است که این بیانیه را بخوانیم، گفت: این ادبیات با اهمیت و جالب است و تجلی روح زمانه ماست چرا که در آن گذشته تشریح شده و برنامه‌ها و نقشه راه آینده را به خوبی ترسیم کرده است.

او در ادامه با بیان اینکه دشمنان ما هر روز دارند افول می‌کنند و ملت ایران هر روز قوی‌تر می‌شود، این اقتدار را در نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران دانست و افزود: ملت ایران یک ملت کم نظیر و بی نظیری در دنیا است و با وجود خصومت‌های نظام سلطه مثل یک درخت بلوط ریشه‌های آن مستحکم شده و هر روز قدرتمندتر می‌شود.

او همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: باید فرهنگ کار و تلاش و کارآفرینی را در میان کودکان و نوجوانان این سرزمین ترویج دهیم که این رسالت خطیر را می‌توان در قالب برنامه پویانمایی و عروسکی انجام داد.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود به اهداف برگزاری جشنواره ملی پویانمایی پرداخت و گفت: ایجاد شور و نشاط در میان مردم، کشف استعدادای جدید و حلاق، ایجاد رقابت بین هنرمندان و کمک به رونق بازار صنعت و هنر پویانمایی و کارهای عروسکی را از مهمترین اهداف این جشنواره ذکر کرد.

علی‌عسکری از استاندار کرمانشاه به خاطر میزبانی این جشنواره قدردانی کرد و افزود: ان شالله جشنواره سوم را در سال ۹۹ در استان هرمزگان برگزار می‌کنیم.

او با اشاره به تنوع قومی کشورمان گفت: ما به سهولت می‌توانیم به زبان چند قوم ایرانی برنامه تولید کنیم و از این طریق تولیدات را به سایر کشورها صادر نمائیم.

وی لازمه این کار را تقویت نهادهای مرتبط در این زمینه دانست و تصریح کرد: تقویت مراکز استانی صدا و سیما در دستور کار است و از همین جشنواره هم اعلام می‌کنم که استان‌ها برای همکاری با گروه‌های عروسکی و پویانمایی در استان‌های مختلف کشور قرارداد همکاری منعقد کنند.

او همچنین آمادگی سازمان صدا و سیما برای برای تولید سریال‌های پویانمایی و عروسکی اعلام کرد و گفت: این ظرفیت و توانمندی در کشور برای تولید آثار فاخر در این حوزه وجود دارد.

دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران با شعار «ایران پویا و کرمانشاه زیبا» از روز سه شنبه ۱۸ تیر در کرمانشاه آغاز شده و عصر امروز ۲۰ تیر به کار خود پایان داد.

براساس اعلام دبیرخانه جشنواره؛ یک هزار و ۵۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که پس از تفکیک توسط ۳۴ عضو هیأت انتخاب و ۳۱ داور، در نهایت ۳۵۵ اثر به بخش جشنواره راه یافته و از ۶۴ اثر در این جشنواره به عنوان برتر تجلیل شد.

این جشنواره در ۶ بخش اصلی پویانمایی شامل مجموعه و سریال پویانمایی، فیلم کوتاه، بلند و نیمه بلند، مونشن گرافی و جلوه‌های بصری و عروسکی و همچنین در ۶ بخش موضوعی شامل شعار سال، مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، تهاجم سیاسی و فرهنگی و دستاوردهای اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا