200 کیلومتر نقطه فوق بحرانی در بحث تأمین آب اهواز وجود دارد


200 کیلومتر نقطه فوق بحرانی در بحث تأمین آب اهواز وجود دارد

اهواز – ایرنا- سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: 200 کیلومتر نقطه فوق بحرانی در تامین آب آشامیدنی اهواز شناسایی شده که در صدد برگزاری مناقصه برای رفع این مشکلات هستیم.

به گزارش ایرنا صادق حقیقی پور روز پنجشنبه در آئین افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب شماره یک اهواز بیان کرد: شبکه آب بسیاری از نقاط اهواز مانند گلستان و مرکز شهر متناسب با رشد جمعیت توسعه نیافته است.

وی اظهار داشت: تصفیه خانه ملی راه با عنوان تصفیه خانه شماره یک اهواز در سال ۱۳۴۴ احداث شده است که روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب توان تولید آب دارد و آب شرب مورد نیاز قسمت عمده‌ای از شمال شرق و شرق اهواز را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از معضلات اساسی شهر اهواز فرسوده بودن تجهیزات و تأسیسات تصفیه خانه‌های آب است که امیدواریم برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان با کمک تمام مسئولان بازسازی شوند.

حقیقی پور گفت: مردم شرق اهواز همچون ساکنان کوی صادقیه، باهنر، منازل ۲۵۴ دستگاه، سپیدار و ۳۰۰ دستگاه در ماه رمضان امسال انتقادات بسیاری به افت فشار آب داشتند.

وی افزود: بیشتر تأسیسات تصفیه خانه‌های آب اهواز در قسمت شمال شرق قرار دارند از همین رو در جنوب و شرق اهواز به دلیل فاصله طولانی تا تصفیه خانه‌های آب احتمال افت فشار آب بیشتر است.

سرپرست آبفا اهواز با اشاره به وجود مشکل افت و قطعی آب در جنوب شهر همچون مناطق گلستان، فرهنگشهر، پردیس و کوی پیام نور گفت: اهواز یک شهر مسطح است و محدوده نواحی دارای ارتفاع این شهر در منطقه منبع آب است.

وی افزود: در منطقه حصیرآباد ۱۲۰ هزار مترمکعب مخزن آب وجود دارد که ۷۰ هزار مترمکعب آن خالی است و در سال‌های گذشته نتوانسته ایم آب را به این مخازن منتقل کنیم.

وی اظهار داشت: در شهر اهواز مشکلی به لحاظ تولید آب وجود ندارد اما مشکل اصلی در وسعت شهر اهواز است، بار اصلی تولید آب بر دوش تصفیه خانه کیان آباد در غرب اهواز است و مناطقی که فاصله طولانی با تصفیه خانه دارند دچار افت فشار آب می‌شوند.

حقیقی پور بیان کرد: با افتتاح طرح امروز ۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز وارد مخازن آب شرق اهواز می‌شود، برنامه دیگر شرکت آبفای اهواز توسعه ظرفیت در تصفیه خانه شماره ۲ است تا بتوانیم از ۷۰ هزار مترمکعب ظرفیت خالی مخازن حصیرآباد استفاده کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از مناطق بحرانی اهواز در بحث تأمین آب اسلام آباد شرقی و مهدیس است که با مصوبه شورای تأمین استان از خط ۶۰۰ صنایع فولاد انشعاب گرفته می‌شود و مشکل آب مهدیس تا ابتدای مردادماه امسال حل می‌شود.

به گفته حقیقی پور با توسعه فیلتراسیون در تصفیه خانه کوت عبدالله، ۲۰ هزار مترمکعب بر ظرفیت تصفیه خانه افزوده می‌شود لذا مشکل کمبود آب شهر کوت عبدالله و اسلام آباد نیز برطرف خواهد شد.

انتظار می‌رود با وارد مدار شدن این منبع، مشکل افت فشار در مناطق شرقی اهواز همچون سپیدار، کوی صادقیه، منازل راه کربلا، منازل ۲۵۴ دستگاه، باهنر، رسالت و حتی مرکز شهر حل شود.مبلغ قرارداد این طرح بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال است.

۹۸۸۷/۳٠۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...