به گزارش مهر، عبدالعلی علی عسکری امشب در اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی تلویزیون ایران در کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه استانی فرهنگی است و این واقعه که در کرمانشاه افتاده است در تقویم استان ماندگار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌های عروسکی در استان‌ها جدی گرفته شود، افزود: برای شورآفرینی و نشاط در بدنه جامعه کارهای عروسکی مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان صداوسیما گفت: در تمام کشور دانش و سواد پویانمایی وجود دارد و ما در حال فتح قله های پویانمایی هستیم.

عسکری با بیان اینکه پویانمایی اثر عمیقی بر روی کودکان نوجوانان و خانواده‌ها دارد و باید آنرا کشف کرد تا در آینده سریالهای پویانمایی را به جای سریالهای معمولی داشته باشیم، ادامه داد: اگر اهتمام کنیم می توان سریالهای پرنفوذ و زیبایی در سیما داشته باشیم.

رییس رسانه ملی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان کشور در این حوزه تصریح کرد: با این وجود ما باید از قطب‌های بزرگ پویانمایی دنیا محسوب شویم.

وی بیان داشت: جای جشنواره پویانمایی در کشور خالی بود و این کار ارزشمند در تقویم تحولات فرهنگی و هنری کشور ثبت می‌شود

عسکری همچنین اظهار داشت: اگر بخواهیم این جشنواره ماندگار باشد باید سند ملی پویانمایی و برنامه های عروسکی را تدوین کنیم.

رییس رسانه ملی معتقد است که این جشنواره باید موتور پیشروی و حرکت بازار پویانمایی و برنامه‌های عروسکی باشد و این بازار را گسترش دهد.

وی با تصریح اینکه این جشنواره همگرایی بین خانواده عروسکی و پویانمایی را نشان می‌دهد، گفت: این جشنواره به رونمایی آثار جدید کمک و پدیده‌های جدید را عرضه می کند و برای شرکت‌های نوپدید می‌تواند عامل رشد باشد.

عسکری افزود: در این حوزه باید جهانی فکر کرده و ضمن تولید داخلی برای جهان هم تولیداتی عرضه کنیم. برای ما تولید این محصولات به صورت جهانی سهولت دارد.

این مسئول بیان داشت: این جشنواره می‌تواند کمک کند برای افزایش استفاده از این محصولات در شبکه های سراسری و باید در تولیدات پویانمایی و عروسکی دقت شود. موضوعات را بررسی، قصه را تولید و سوژه ها را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر مهندسی کردن موضوعات تولیدات گفت: در این زمینه زیرساختهای مهمی وجود دارد از جمله اینکه متون ادبیات غنی داریم که می‌تواند دستمایه دستیابی به محتویات فاخر باشد.

رییس رسانه ملی افزود: کسی را نمی‌شناسم به اندازه مقام معظم رهبری که ادبیاتی غنی داشته باشند. یکی از اسنادی که توسط ایشان نگاشته شده گام دوم انقلاب است که باید به آن توجه کرد.

عسکری بر اهمیت توجه به رونق تولید تاکید کرد و بیان داشت: باید فرزندانمان را سازنده و کارآفرین پرورش دهیم و این تفکر را باید برای آنها تحکیم کرد. این موضوع باید از اهداف پویانمایی باشد و مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، در پایان از چهره‌های شاخص تجلیل شد و صاحیان آثار برتر مورد تقدیر گرفتند.