طرح پزشکی سعودی‌ها برای خدمت به فلسطینی‌ها یا صهیونیست‌ها؟/ قاتلی که برای مقتولینش پزشک می‌فرستد!


طرح پزشکی سعودی‌ها برای خدمت به فلسطینی‌ها یا صهیونیست‌ها؟/ قاتلی که برای مقتولینش پزشک می‌فرستد!

رژیم صهیونیستی با تامین مالی عربستان سعودی پروژه‌ای به نام روزانا را به بهانه ارائه کمک‌های پزشکی به مردم فلسطین و با هدف عادی سازی اشغالگری خود دنبال می‌کند.

سرویس جهان مشرق - روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت که پروژه روزانا که توسط یک فرد استرالیایی - صهیونیسم طرح ریزی شده، از نقطه ضعف فلسطین در زمینه سلامت و محدودیت‌های آن، برای ارتقاء عادی‌سازی اشغالگری رژیم صهیونیستی از طریق ارائه کمک های پزشکی سواستفاده می‌کند.

تلاش دشمن صهیونیستی برای ایجاد یک موقعیت طبیعی برای خود در منطقه، تنها محدود به جاسوسان و سیاستمداران مرتبط با پروژه‌های آمریکا نیست، بلکه تل‌آویو برای اجرای این پروژه در عرصه های مختلفی ازجمله فرهنگ و سیاست و هنر و حتی پزشکی نیز نفوذ کرده است.

طراح پروژه روزانا ادعا می کند که این پروژه به منظور بهبود روابط میان رژیم صهیونیستی و همسایگانش در خلال ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان‌های صهیونیستی به کودکان فلسطینی که دچار بیماری‌های خطرناک هستند و نیز آموزش فلسطینیان در مرکز پزشکی هداسا که توسط سازمان صهیونیستی زنان آمریکایی در قدس اشغالی تاسیس شده، طراحی شده است.

طرح پزشکی سعودی‌ها برای خدمت به فلسطینی‌ها یا صهیونیست‌ها؟/ قاتلی که برای مقتولینش پزشک می‌فرستد!

در این پروژه «قاتل فلسطینی‌ها» در قالب پزشک، قربانیان را مداوا می کند. صهیونیست‌ها عمداً دست به کشتار شهروندان و کودکان فلسطینی می‌زنند و به سرزمین آنها تجاوز می کنند و با این حال مردم فلسطین را در برابر دو انتخاب قرار می‌دهند: یا معالجه توسط دشمن و یا آسیب به روح و فرزندان. طبیعی است که دشمن چهره موجهی از خود به نمایش بگذارد و از اعراب برای مشروعیت بخشیدن به کار خود استفاده کند.

پروژه روزانا تحت حمایت علنی سفارت تشکیلات خودگردان فلسطین است، علاوه براین تعدادی از شخصیت های عربی نیز در شورای اداری روزانا در استرالیا و رژیم صهیونیستی و ایالات متحده شرکت دارند.

در بخشی از مراحل اجرایی پروژه روزانا یک مراسم شام در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد، از جمله مهمانان این مراسم ران رینکل (یک فرد استرالیایی- صهیونیستی که به مدت ۹ سال در قدس اشغالی زندگی کرده است) ونیز جمال ریفی پزشک لبنانی یکی از مدیران پروژه و برادر اشرف ریفی برادر وزیرسابق لبنان هستند.

طرح پزشکی سعودی‌ها برای خدمت به فلسطینی‌ها یا صهیونیست‌ها؟/ قاتلی که برای مقتولینش پزشک می‌فرستد! پدران فلسطینی که فرزندشان را از دست داده اند

ران رینکل می گوید که سلامتی یک پل ایده آل برای دوستی میان رژیم صهیونیستی و فلسطین است. این مراسم شام توسط جهاد دیب نماینده پارلمان استرالیا که اصالت لبنانی دارد (در سن یک سالگی به استرالیا مهاجرت کرده) و دیوید گونسکی یکی از مقامات استرالیایی یهودی تبار برگزار شد. سخنرانان این مراسم اکرم عمرو پزشک فلسطینی، استی غالیلی پزشک و استاد دانشگاه رژیم صهیونیستی و هیو ریمینتون روزنامه‌نگار استرالیایی بودند.

حضور شخصیت‌های عربی حامی رژیم صهیونیستی در این پروژه به این معناست که صدای مخالفی با روزانا وجود ندارد. این شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی تلاش می‌کنند تا سایر مقامات عرب را با نظرات خود هم‌سو کنند. مخالفان این پروژه می‌گویند که عزت عبدالهادی سفیر فلسطین در کانبرا پایتخت استرالیا یکی از مشهورترین طرفداران پروژه روزانا است و مقامات عرب را برای شرکت در این مراسم شام تحت فشار قرار می‌دهد.

ارتباط عبدالهادی با مقامات صهیونیستی در استرالیا بر کسی پوشیده نیست. وی چند روز قبل با مارک سوفر همتای صهیونیستی خود دیداری ترتیب داد و اعلام کرد که به دنبال برقراری روابط بیشتر با یهودیان است و مردم فلسطین را نیز تشویق به سازش و ارتباط با جامعه یهودی می‌کند.

طرح پزشکی سعودی‌ها برای خدمت به فلسطینی‌ها یا صهیونیست‌ها؟/ قاتلی که برای مقتولینش پزشک می‌فرستد!

** جزئیات شستشوی مغزی فلسطینی‌ها در پروژه روزانا

جمال ریفی مدعی شد که این یک موضوع پزشکی و انسانی است، نه بیشتر و نه کمتر. ریفی تنها به عادی سازی روابط سلامت و پزشکی با رژیم صهیونیستی اکتفا نکرده و در روستاهای فلسطین، اجتماعی برگزار کرده و شروع به سخنرانی کرد و گفت از استرالیا برای حج عمره به عربستان رفتیم، سپس به اردن و از آنجا وارد قدس شدیم، تا مراسم نماز جماعت را برای حمایت از مردم فلسطین در اینجا برگزار کنیم.

وی در ادامه ادعا کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی همراه با جدایی سیاست از هنر و فرهنگ و دین است، در بیمارستان‌های یهودی با مردم فلسطین و عرب تعامل برقرار می‌کنیم و مسلمانان و یهودیان و مسیحیان همه با ما هستند. طراحان پروژه روزانا با فریب افکار عمومی از طریق وارد کردن نام دین و مذهب به این پروژه موجب کمتر شدن انتقادات اعراب نسبت به این پروژه شده‌اند.

ریفی هم چنین مدعی شد که خدمات پزشکی به مردم فلسطین طی دو مرحله انجام می‌شود: مرحله اول یک سال کامل برای آموزش دانش آموزان فلسطینی و مرحله دوم آموزش تخصصی فلسطینیان در هداسا است.

** نقش عربستان در پیشبرد پروژه روزانا

به گفته منابع روزنامه الاخبار، سفارت عربستان در استرالیا نیز به دلیل داشتن روابط مادی و معنوی با تعدادی از انجمن‌ها و نهادهای فلسطینی و لبنانی، آنها را برای توقف اعتراضات علیه این پروژه تحت فشار قرارداده است. این امر موجب شد تا تعدادی از این انجمن‌ها از موضع خود عقب‌نشینی کنند، به ویژه پس از بیانیه عبدالهادی که اعلام کرده که هیچ ردی از عادی سازی در این پروژه دیده نمی‌شود. اما کسانی که با اصل این پروژه مخالف هستند، همچنان موضع خود را حفظ کرده‌اند.

طرح پزشکی سعودی‌ها برای خدمت به فلسطینی‌ها یا صهیونیست‌ها؟/ قاتلی که برای مقتولینش پزشک می‌فرستد!

** طراح روزانا، حامی حمله صهیونیست‌ها به لبنان

مرکز پزشکی هداسا پروژه روزانا را در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کرد وآن را برگرفته از داستان دختر فلسطینی که از بلندی سقوط کرده و مادرش اورا با آمبولانس فلسطینی- صهیونیستی به مرکز پزشکی هداسا در قدس اشغالی منتقل کرده بود، دانست.

ران رینکل طراح این پروژه است که حدود ۹ سال در قدس اشغالی زندگی کرده است. وی تحقیقات پزشکی میان استرالیا و رژیم صهیونیستی را تسهیل می کند و مردم را به ارتباط میان تجمع مرکزی در رژیم صهیونیستی و جامعه یهودی در استرالیا تشویق می‌کند.

وی در جریان جنگ ۳۳ روزه حامی رژیم صهیونیستی بود و مدعی شده بود که حزب الله بر اساس سیاست‌های افراطی ایران در منطقه این جنگ را دنبال می کند. این در حالی است که به آغاز جنگ مذکور توسط رژیم صهیونیستی و موقعیت حزب الله در حمایت از تمامیت ارضی لبنان اشاره‌ای نکرده بود.

طرح پزشکی سعودی‌ها برای خدمت به فلسطینی‌ها یا صهیونیست‌ها؟/ قاتلی که برای مقتولینش پزشک می‌فرستد!

طرح پزشکی سعودی‌ها برای خدمت به فلسطینی‌ها یا صهیونیست‌ها؟/ قاتلی که برای مقتولینش پزشک می‌فرستد!

** طومار عرب‌ها برای مخالفت با عادی سازی روزانا

ناصر ماشنی، نهاد «مردم استرالیا به خاطر فلسطین» را به منظور جمع آوری امضا برای اعتراض به پروژه روزانا تاسیس کرد و از اعراب خواست تا آن را نپذیرند. این طومار در چهار بند است که «ماشنی» در آن دلایل اعتراض به این پروژه را توضیح می دهد. وی در ادامه از نابرابری خدمات پزشکی میان کرانه باختری و غزه از یک سو و سرزمین های اشغالی در سال ۱۹۴۸ از سوی دیگر بحث کرد.

از سپتامبر ۲۰۰۰ نیروهای اشغالگر صهیونیستی بیش از هزار کودک فلسطینی را به میانگین یک کودک در سه روز به قتل رسانده‌اند، اما این آمار وحشتناک اصلاً در پروژه روزانا مطرح نشده است.

ماشنی در این طومار نوشت که ساخت و ساز غیرقانونی شهرک های صهیونیستی در فلسطین اشغالی امنیت کودکان را به حداقل رسانده و زندگی اقتصادی خانواده های فلسطینی را تضعیف کرده واین مورد نیز در این پروژه ذکر نشده است. وی توضیح داد «ما با کمک های ملی از شهرک های صهیونیستی و سازمان های غیرحکومتی به مردم فلسطین مخالف نیستیم، اما این کمک ها نباید از طریق عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر و در سایه محاصره کشنده کرانه باختری و غزه صورت گیرد.»

طرح پزشکی سعودی‌ها برای خدمت به فلسطینی‌ها یا صهیونیست‌ها؟/ قاتلی که برای مقتولینش پزشک می‌فرستد!

طرح پزشکی سعودی‌ها برای خدمت به فلسطینی‌ها یا صهیونیست‌ها؟/ قاتلی که برای مقتولینش پزشک می‌فرستد!

ناصر ماشنی به این دلایل و اینکه پروژه روزانا فقط به عادی سازی پرداخته است، از همه مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی و حامیان حقوق بشر در استرالیا خواست که پیامدهای طولانی حمایت از پروژه‌های عادی‌سازی اشغال رژیم صهیونیستی را بررسی کنند و نیز در مقابل از آنها دعوت کرد تا از پروژه‌ها و کمک‌هایی حمایت کنند که تحت تسلط و نظارت رژیم اشغالگر نباشد. تعدادی از مردم فسطین و استرالیا این طومار را امضا کرده و آن را برای سفیر فلسطین در استرالیا و اعراب حامی پروژه روزانا فرستادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...