ارتباط مصرف نوشیدنی های قندی و افزایش خطر ابتلا به سرطان


در این تحقیقات اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت 101 هزار و 257 داوطلب فرانسوی با میانگین سنی 42 سال که 21 درصد از آن‌ها مرد و 79 درصد زن بودند مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت

ارتباط مصرف نوشیدنی های قندی و افزایش خطر ابتلا به سرطان
شفا آنلاین>سلامت>محققان فرانسوی دریافتند افزایش مصرف نوشیدنی‌های قندی موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، در این تحقیقات اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت ۱۰۱ هزار و ۲۵۷ داوطلب فرانسوی با میانگین سنی ۴۲ سال که ۲۱ درصد از آن‌ها مرد و ۷۹ درصد زن بودند مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

این داوطلبان حداقل دو پرسشنامه آنلاین درباره رژیم غذایی(diet) خود را در دوره‌های زمانی ۲۴ ساعته تکمیل کردند. این پرسشنامه‌ها برای اندازه‌گیری مصرف ۳۳۰۰ نوع ماده غذایی و نوشیدنی طراحی شده‌اند و به مدت ۹ سال توسط داوطلبان تکمیل شدند.

در این تحقیقات میزان مصرف روزانه نوشیدنی‌های قندی مانند آبمیوه‌هایی که با قند طبیعی و مصنوعی شیرین شده‌اند مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج آن با گزارش‌هایی که در خصوص ابتلای داوطلبان به انواع سرطان در سوابق پزشکی و بیمه‌ای آن‌ها به ثبت رسیده است، مقایسه شد.

در نتیجه این بررسی‌ها مشخص شد مصرف روزانه نوشیدنی‌های قندی در بین مردان بیش از زنان است. در طول دوره مطالعه ۲۱۹۳ مورد ابتلا به سرطان در میان داوطلبان گزارش شد و میانگین سنی ابتلا به این بیماری ۵۹ سال بود. بر اساس این نتایج افزایش مصرف روزانه نوشیدنی‌های قندی به میزان ۱۰۰ میلی لیتر با ۱۸ درصد افزایش خطر کلی ابتلا به سرطان و ۲۲ درصد افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه(Breast Cancer) ارتباط دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟