چین: نشست شورای حکام به درخواست آمریکا بسیار تناقض‌آمیز است


چین: نشست شورای حکام به درخواست آمریکا بسیار تناقض‌آمیز است

رئیس هیئت چینی در نشست غیرعلنی آژانس گفت: از نظر ما کاملا تناقض آمیز است که آمریکا ما را در این نشست گردهم آورده تا درباره اجرای برجام که خودش دیگر عضو آن نیست، گفت‌وگو کنیم.

چین: نشست شورای حکام به درخواست آمریکا بسیار تناقض‌آمیز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، فو کونگ، رئیس هیئت چینی در نشست غیرعلنی آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: "ما به اقدامات اخیر ایران در برنامه هسته‌ای این کشور به طرز افراطی واکنش نشان نمی‌دهیم و نباید این کار را بکنیم چرا که معتقدیم این اقدامات هیچ خطری در خصوص تکثیر سلاح‌های هسته‌ای ایجاد نمی‌کند و با تعهداتی که ایران در قبال توافق نامه هسته‌ای خود داده است، مغایرت ندارد. "

فو کونگ که مدیر بخش کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین است، این مطالب را در نشست غیرعلنی سی و پنج عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که به درخواست آمریکا تشکیل شده بود، بیان کرد.

این مسئول چینی خاطرنشان کرد اوضاع فعلی نتیجه خروج یکجانبه آمریکا از توافق نامه هسته‌ای ایران و تحریم‌هایی است که واشنگتن ضد ایران وضع کرده است.

کونگ تاکید کرد: "این نشست (نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی) به طرز خنده داری تشکیل شده چرا که آمریکا که خودش به طور یکجانبه از توافق نامه هسته‌ای ایران (برجام) خارج شده آن را خواستار شده است؛ بنابراین از نظر ما کاملا تناقض آمیز است که آمریکا ما را در این نشست گردهم آورده تا درباره اجرای برجام که خودش دیگر عضو آن نیست، گفت‌وگو کنیم. "

نماینده چین همچنین از آمریکا خواست از سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران دست بردارد و به توافق نامه هسته‌ای ایران بازگردد.

او گفت: "ما کاملا به برجام پایبند هستیم و همه تلاش خود را برای عمل به تعهداتی که در آن داده ایم به کار خواهیم بست. ما فکر می‌کنیم که کمیته مشترک مکان مناسبی برای بحث و بررسی مسایل مربوط به اجرای توافق نامه است. "

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور