186 کلاس درس تا مهرماه تحویل آموزش‌ و پرورش استان می‌‌شود


186 کلاس درس تا مهرماه تحویل آموزش‌ و پرورش استان می‌‌شود

بیکی از تحویل 186 کلاس درس تا مهرماه امسال به آموزش‌ و پرورش خراسان جنوبی خبر داد و گفت: یک هزار و 220 کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی ایمن می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«محمدرضا بیکی» امروز (20 تیر) در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 34 مدرسه با 344 کلاس درس در بیرجند دو نوبتی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان، گفت: بیشترین کمبود مدرسه در بیرجند و منطقه مهرشهر است.

بیکی افزود: در حاشیه شهر بیرجند مانند حاجی آباد، امیرآباد، چهکند ۶۳ کلاس مورد نیاز است.

وی به جهش اعتباری در سالهای اخیر اشاره و بیان داشت: در سال گذشته 34 کلاس درس ساخته شده و برای مهرماه امسال نیز 186 کلاس درس در سطح استان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: اکنون پروژه بلاتکلیف و رها شده نداریم البته در بیرجند نیاز است یک استخر دانش آموزی احداث شود.

بیکی با بیان اینکه 13 درصد کلاس‌های درس خراسان جنوبی تخریبی است که فردوس با 28 درصد بیشترین کلاس تخریبی را دارد، افزود: سیاست وزارت آموزش و پرورش بر حذف بخاری های نفتی است و اکنون 2 هزار و 660 کلاس درس استان بخاری نفتی دارند.

وی بیان کرد: برای یک هزار و 220 کلاس درس زیرساخت گاز فراهم است و تا مهرماه مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد و ایمن می شوند و مابقی با تا سال آینده انجام خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: در سطح استان 50 کلاس درس با زیر 10 نفر دانش‌آموز دایر هستند که این مدارس زیر نرم دانش آموزی نیاز است تجمیع شوند تا از امکانات بیشتر برخوردار شوند و بتوان از ظرفیت‌های خالی مدارش شبانه روزی استفاده کنیم.

بیکی با بیان اینکه در سال 86 معافیت فضای‌های آموزشی از پرداخت عوارض ساخت و ساز به شهرداری‌ها معاف شدند، تصریح کرد: اما پس از مدتی هرگونه معافیتی لغو شد لذا خواستار بازگشت دوباره این معافیت عوارض ساخت و ساز مدارس هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید تاثیر پراکندگی جمعیت در شاخص‌ها و سرانه های آموزش و پرورش افزایش یابد، گفت: بیرجند و قاین به عنوان منطقه برخوردار در لیست وزارت کشور است در حالی که از اعتبارات نفت و ماده 38 ارزش و افزوده ملی هیچ گاه برخوردار نیستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در پایان تاکید کرد: باید برای مسکن مهر ردیف خاص اختصاص یابد تا مشکلات آن حل شود.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس